A BKV Rt. megtartotta a szokásos téli operatív értekezletét, ahol tisztázták az előkészületekhez szükséges teendőket – tájékoztatott Antal Mihály, a társaság forgalomtechnikai osztályának vezetője.
A közlekedési vállalatnak két feladatot kell megoldania: a személyzet és a járművek felkészítését. A buszvezetőket rendszeresen elküldik a Hungaroringen működő Berger Oktatási Centrumba, ahol csúszós pályás kiképzésen vesznek részt, hogy gyakorolhassák a síkos úton való közlekedést. Az oktatási program három éve működik, így legalább egyszer minden sofőr részt vehetett a foglalkozáson.
A járművek ellenőrzése folyamatos, de ilyenkor elvégzik a metrószellőzők téliesítését, megvizsgálják a járművek nyílászáróit, fűtésrendszerét, és a télen is használható radiál gumiabroncsokat. Takarékossági okokból az utolsó pillanatban látják el a buszokat fagyállóval, mert a fővárosban közlekedő 1400 jármű egyszeri feltöltése negyvenmillió forintba kerül a BKV-nak. A közlekedési vállalat több száz millió forintot költ az idei téli előkészületekre.
A Volánbusz Közlekedési Rt. a tél közeledtével szintén értekezett a közútkezelőkkel, hogy folyamatos kapcsolat alakulhasson ki az autóbuszok irányítóival és a sofőrökkel az időjárás okozta gondok megoldásához – tudtuk meg Sohár István forgalmi igazgatótól.
A Volán szakemberei minden év októberében tüzetesen átvizsgálják az autóbuszokat. Szintén feltöltik a járműveket fagyállóval, ellenőrzik a nyílászárókat és a fűtést. Ez nem kevés költséggel jár, de elengedhetetlen feladat. Az igazgató tájékoztatása szerint csak fagyállóra tízmillió forintot kellett kifizetnie a közlekedési társaságnak. Régebben előfordultak gondok az üzemanyaggal is, mert gyakran megdermedt a hidegben. Szerencsére a járműveket ma már korszerű gázolajjal látja el a Mol Rt. Ez az anyag csak mínusz 25 fok alatti időben kezd el károsodni.
A tél elején a megyei forgalomirányítás hálózati rendszerét is ellenőrzik, mert tökéletes kapcsolatra van szükség az elakadások megelőzéséhez. A legzordabb időjárás esetén hóláncokkal is elláthatják a hegyoldalakon közlekedő buszokat, de néha komolyan megfontolják, hogy egyáltalán elengedjék-e a 30–50 millió forintos autóbuszokat a jégbordás vagy jeges útvonalakra – tette hozzá az igazgató, aki szerint az utakon közlekedő gondatlan személygépkocsi-vezetők, és a rosszul karbantartott teherautók ilyen körülmények között állandó közlekedési kockázatot jelentenek a számos utast szállító, értékes járművek számára.
A Pest Megyei Állami Közútkezelő Kht. (Pemák) összesen 2400 kilométernyi úthálózatot kezel a megyében, a tisztítás összesen 85 géppel végzik – mondta el lapunknak Pásztor Zoltán, az üzemeltetési és fenntartási osztály helyettes vezetője. Az utakon összesen 71 gép fut, a többi a különböző telephelyeken dolgozik, például rakja a sót a takarítóautókra. A Pemák összesen 180 emberrel dolgozik, minden gépnek háromfős személyzete van, akik 12 órás műszakokban váltják egymást. Rendkívüli hómunkást Pest megyében nem alkalmaznak. – A Pemák ugyanis az országos közúthálózatot kezeli, a településeken belül a járdák megtisztítása már az önkormányzatok feladata – közölte Pásztor Zoltán. A Pemák ezen a télen 300 millió forintot költhet el az utak tisztítására, karbantartására, ez az összeg egy átlagos télen elegendő. Az átlagos tél Pásztor Zoltán szerint azt jelenti, hogy a három hónap alatt összesen harminc napon havazik.
Szerettük volna megtudni azt is, hogy a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. miként készült fel az idei télre. A társaság szóvivője azonban lapunkkal közölte, hogy csütörtökön sajtótájékoztatót tartanak a témában, addig senki nem nyilatkozik.

Fél nap után találtak csak rá az 51-es úton, Sükösd közelében történt halálos baleset áldozatára