Az Árpád híd gyalogos és kerékpáros közlekedésre használt járdáin a betonból kiemelkedő buckák éktelenkednek, széles repedések szakítják meg a burkolatot. A járdafelújítási tervek elkészítésének jogát tavaly nyerte el a Magyar Scetauroute Kft.
– A dokumentáció több hónap alatt készült el, eközben közel negyven tervrajzot alkottak meg a mérnökök – tájékoztatott Duma György, a társaság szakembere. Elmondta: hasonló átalakítást végeztek el az Erzsébet hídon, és korszerűsítés várható a szegedi, északi Tisza-hídon is. Első ütemben az Árpád híd déli oldalának járdaszerkezetét bontják el és építik újjá, majd az északi oldal következik. A tervezők tartanak attól, hogy a vékony vasbetonréteg nem időtálló, és hamarosan újra tönkremegy, ezért igényesebb bevonatrendszer létrehozását képzelték el a járdákon. A munkálatok során a vasbetont acéllemezes szerkezetre cserélik, majd fél centiméteres korszerű, csúszásgátló, kopásálló műgyantabevonattal látják el. Kijavítják, illetve kicserélik a közúti védőkorlátokat is. Helyettük horganyzott, mázolást nem igénylőket helyeznek el. Az északi oldal munkáihoz olyan terveket készítettek, hogy lehetőséget nyújtsanak egy kerékpárút kialakítására is, szélesebb közlekedő felülettel és magasabb korlátokkal. Az elképzelések szerint mintegy ötszáz tonna acélt, és ötezer négyzetméter műgyantát építenek be a kivitelezők. Duma György állítja, hogy az építkezés nem zavarja majd a közúti forgalmat, mivel csupán másfél méter széles sávot vesznek el az útpályából. A dugók elkerülése érdekében az anyagbeszállítást is az éjszakai órákban végzik a teherautók, és a daruk is éjfél és hajnali négy óra között dolgoznak majd.
– A hídfelújítás első ütemének munkálatait április és szeptember között kezdik el, az északi járda korszerűsítését jövő március és szeptember között végzik – közölte Konyári Zsófia, a Főpolgármesteri Hivatal út-, műtárgy alosztályának vezetője. Tájékoztatása szerint azért kezdik a felújítást az észak–dél irányú (Budáról Pest felé haladva a bal oldali) járdával, mert ez jóval erősebben károsodott az évek során.
Az átépítés alatt lévő járdát szintén két ütemben zárják le, ezalatt a másik oldalon zavartalan marad a közlekedés. Anyagszállítás közben előfordulhatnak majd útlezárások, de ezek számát igyekeznek a minimálisra csökkenteni. A versenykiírás szabályainak változásai miatt januárban teszik közzé a kivitelezés pályázatát a Közbeszerzési Értesítőben.
A beruházás egymilliárd forintba kerül, amelyet a fővárosi önkormányzat felújítási keretéből teremtenek elő.

Magyar Péter véleménye 180 fokos fordulatot vett ebben a fontos kérdésben