Nemzetközi elismerésekben gazdag hat évet hagy maga után az Okucaniban állomásozó magyar műszaki kontingens. Az alakulat a műszaki tisztek irányításával több mint harminc hidat épített részben fából, részben úgynevezett maybe johnson elemekből. A magyar műszaki kontingenshez fűződik egyebek közt a Zsuzsanna pontonhíd, a Száván átívelő, Horvátországot és Boszniát összekötő szlavonszki–brodi híd felépítése, a világörökség részét képező mostari öreg híd háborús sebekből való „kigyógyítása”, megannyi háborús kárt szenvedett horvátországi közút és vasútvonal rendbetétele.
Isaszegi János dandártábornok, a Magyar Honvédség összhaderőnemi hadműveleti központjának műveleti parancsnoka lapunknak elmondta: a magyar műszaki kontingens március 31-ével befejezte hadműveleti tevékenységét. Megszűnik az alakulat, de a Magyar Köztársaság és a NATO közti megállapodás alapján hazánk honvédsége fenntart egy úgynevezett pontonos képességű alakulatot, amely a jövőben is képes hidak felújítására, illetve megépítésére. A szentesi 37. műszaki dandárnál 90 napos készenlét lép életbe, ami azt jelenti: különösebb ügyeleti szolgálat nélkül vár parancsra az ottani műszaki egység. Ha a NATO hivatalosan kéri, három hónap elegendő lesz ahhoz, hogy a 91. napon megkezdje tevékenységét a szentesi műszaki alakulat. Az okucani műszaki kontingens más feladatot nem kapott, az 1. és 2. számú hídellenőrzési teendőket a NATO az SFOR műszaki főnökének hatáskörébe utalta – tudtuk meg Isaszegi János dandártábornoktól. Elmondta még: megkezdődött egy, a délszláv hadműveleti területre szánt 150 fős rendfenntartó csapat kiképzése a szolnoki Első Könnyű Vegyesezrednél. A kontingens június elsején kezdi meg szolgálatát Szarajevóban, az SFOR olasz kötelékében.
Vonatgázolás történt Püspökladánynál