Megszakad az M7-es?

2002. 08. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kaposvár. Miután Kőröshegy önkormányzata és az erdészeti hatóság is egyetértett azzal, hogy Zamárdi és Balatonföldvár között, Kőröshegytől délre egy völgyhídon fusson tovább az autópálya új szakasza, úgy látszott, lezárul a „somogyi M7-es vita”. De nem ez történt, mert időközben a nyomvonaltérképről „eltűnt” az a mentesítő út, amelyhez a kőröshegyiek mindvégig ragaszkodtak. Pavlek Ferenc polgármester nem tudja, hogy ki vagy mi késztette az Uvatervet arra, hogy – ellentétben a balatonföldvári, múlt nyári döntéssel – megváltoztassa a nyomvonaltervet. Az új változatról ugyanis „eltűnt” a mentesítő út, és a csomópont sem ott szerepel, ahol a község rendezési terve és a korábbi M7-es terv alapján ki kellene alakítani. Ez utóbbi változatról senki sem tárgyalt az önkormányzattal – állítja Pavlek Ferenc.
– Kőröshegy sokat áldozott azért, hogy megoldódjon az M7-es továbbépítésének gondja, most, hogy már látszólag zöld utat kaptak a munkálatok, elvárjuk, hogy a község igényét is ugyanúgy méltányolják, mint korábban. Nem értek egyet azzal, hogy az autópálya csak elviszi a forgalmat a falutól, állítom: hozza is. Ezért kértünk egy, a viadukt nyugati lábától induló mentesítő utat, ami ahhoz képest, hogy egy kilométer sztráda megépítése ismereteim szerint 1,1 milliárd forint körüli összeg, a mi, alig több mint három kilométeres mentesítő kétsávosunk elenyésző lenne a bővítés milliárdjaihoz viszonyítva – érvelt a polgármester. Hangsúlyozta: nem háborúzik ő senkivel sem, de visszautasítja azt, hogy Kőröshegy „kerékkötője” lenne az M7-es építésének. Azt azonban – mint több cikluson át tisztségben lévő polgármestertől – elvárják tőle, hogy kiálljon az egészséges, tiszta levegőjű település érdekeiért, és mindent megtegyen annak érdekében, hogy az itt élők ne szenvedjenek a kipufogógázok bűzétől.
A megyei napilapnak nyilatkozó Szilágyi Sándor, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgató-helyettese szerint az M7-es továbbépítése nem növelni, hanem csökkenteni fogja a Kőröshegyet átszelő út forgalmát. A polgármester által szorgalmazott tehermentesítő út 3,5 milliárd forintba kerülne, ekkora kiadás csak indokolt esetben vállalható – érvelt. Az NA Rt. vezérigazgató-helyettese állítja: az általuk elvégeztetett forgalmi tanulmány szerint az M7-es elkészülte után a Balaton, illetve a Budapest és a déli országhatár felé tartó járművek jelentős része elkerülné Kőröshegyet. Amíg Kőröshegy önkormányzata tartja magát az elkerülő út építéséhez, addig – jogerős építési engedély hiányában – nem lehet közbeszerzési pályázatot kiírni a Zamárdi és a Balatonszárszó közötti autópálya-szakasz építésére – figyelmeztet Szilágyi András.
Kőröshegy déli határától néhány száz méterre hamarosan kezdődhetne Magyarország legnagyobb, 1800 méter hosszú, 82 méter magas völgyhídjának építése. A legutóbbi napok fejleményei után viszont kérdéses, mikor vonulnak fel a munkagépek Zamárdinál és Szárszónál. Kőröshegynél egyelőre „lyuk lehet az M7-esen”, így az is kétséges, tartható lesz-e majd az új autópálya-szakasz legköltségesebb beruházására, a völgyhíd építésére kitűzött határidő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.