Nem Pavlek Ferenc polgármester, hanem a falu, illetve a kőröshegyiek által választott képviselő-testület döntött úgy, hogy a kilencvenes évek elején elfogadott rendezési tervhez igazodva csak tehermentesítő út építésével járulunk hozzá a község déli határánál völgyhídon futó M7-es továbbépítéséhez – szögezte le egyértelműen a polgármester. Pavlek Ferenc elsődlegesen azt kifogásolja, hogy a kaposvári–szántódi út és az M7-es kereszteződésénél a nyár végére „átalakított” terv szerint nem ott szerepelnek a csomópontok, ahol a korábbi nyomvonaltervekben, továbbá hogy a tervezők egyszerűen figyelmen kívül hagyták a kőröshegyiek tehermentesító útra vonatkozó határozott igényét. – A szántódi rév felől érkező vagy az oda tartó autók forgalma már most is iszonyatos terhet, zajt és gépkocsibűzt zúdít a falura, gondoljuk csak meg, mi lesz, ha az M7-esről letérő járművek Kőröshegyen át robognak úti céljuk felé – érvelt Pavlek Ferenc, akit az a gazdasági és közlekedési miniszteri bejelentés sem „félemlít meg”, amely a minap egy somogyi fórumon hangzott el. Habár Csillag István kifejezte abbéli reményét, hogy az autópálya-tervek határidőre történő megvalósulása érdekében a tárca hamarosan egyezségre jut az „akadékoskodó” településekkel, arról is szólt, hogy a (kőröshegyihez hasonló) vitás ügyek hatékonyabb kezelése érdekében már megkezdődött a közérdekűségről szóló törvény előkészítése. Ez azt is kizárja majd, hogy a közérdeket szolgáló beruházások határidejét helyi viták késleltessék. A gazdasági és közlekedési miniszter a somogyi látogatáskor (is) bejelentette: jövőre a kormány 14-15 milliárd forintot biztosít a további autópálya-építések előkészítésére és a műszaki munkákra. Csillag István megjegyezte: az idei sztrádaépítési munkákat az „Orbán-kormány hagyatéka lassította”.
Néhány hét múlva eldől, hogy melyik cég folytatja majd a hazai autópályák épülését, az viszont már tudott: Kőröshegy – a faluval folytatott és még lezáratlan vita miatt – egyelőre kimarad az M7-es továbbépítésére kiírt pályázatból. Az M7-esből Zamárditól a határig még 130 kilométer hiányzik. Egy ötven kilométeres szakasz építésére már lezárult a közbeszerzési pályázat, és előkészítési fázisban van egy újabb 50 kilométeres sztrádaszakasz építésének a pályáztatása.
Kőröshegy mindössze másfél kilométeres tehermentesítő út építését kéri, hogy „ne legyen lyuk az M7-esen”. Pavlek Ferenc polgármester leszögezte: a végsőkig kitart az önkormányzat döntése mellett, és mindaddig nemet mond a falutól délre futó út építésére, amíg a beruházó vissza nem tér a tehermentesítő útra vonatkozó ígérvényéhez.
Nem szerepel a tervekben. A Kőröshegyet elkerülő út nem szerepel az elfogadott nyomvonal-, illetve építési tervekben, így ennek létesítése egyelőre nem tartozik a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. hatáskörébe – tudtuk meg az rt.-nél. Amennyiben az autópálya Zamárdi és Balatonszárszó között is elkészül – vagy a beruházás közben – kapacitásbővítő állami beruházásként, vagy az útfejlesztési célelőirányzat költségvetéséből lehetne az utat megépíteni. Elvileg lenne arra lehetőség, hogy kiegészítő beruházásként készüljön el az út: az M3-as Füzesabony és Polgár közötti szakaszának építése során például tulajdonosi döntést követően az NA megbízást adott a Magyar Autópálya-építő Konzorciumnak az emődi és a polgári elkerülő útra. (P. G. I.)
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten