Szerényebb mértékű autópályadíj-emelésre intik a kormányt a balatoni polgármesterek és az ellenzéki pártok térségbeli parlamenti képviselői. Manninger Jenő volt közlekedési államtitkár, Keszthely fideszes országgyűlési képviselője elsődlegesen a turizmust félti a hétezer forintos matricadíj drágulásától, és azt tartja: tekintve, hogy a felújított és meghosszabbított M7-esen nő a forgalom, ráadásul az új szakaszra nem is kell költeni, mindössze ezerforintos emelés lett volna indokolt. Az Orbán-kormány három év alatt nem emelt annyit a matrica árán, mint amennyit most egy alkalommal az MSZP–SZDSZ-kabinet tervez. Manninger szerint szakmailag is megalapozatlan és durva adósarcolás a tervezett pályadíjemelés.
Hasonló álláspontot képvisel Siófok országgyűlési képviselője, Gruber Attila, az üdülőváros polgármestere, Balázs Árpád és Balatonfüred önkormányzati vezetője, Bóka István országgyűlési képviselő is. Balázs Árpád attól tart, hogy az M7-esre meghatározott magas tarifa miatt a gépjárműforgalom átterelődik a régi balatoni műútra, a 70-esre, illetve Siófok térségében a 70/A jelzésű útra – Székesfehérvár és Siófok is megsínyli a rázúduló forgalmat. Arra is emlékeztetett, hogy a Balaton térségét érintő minden eddigi környezetvédelmi és területfejlesztési koncepció rögzíti: a közlekedésből eredő légszennyezettséget a vízparttól, az üdülőövezettől és a lakóterületektől távolabb eső tehermentesítő utakra kell terelni.
A képviselők azt szeretnék, hogy amíg ki nem épül a tó déli partjának teljes hosszában az autópálya, addig Aliga és Zamárdi között ne kelljen pályadíjat fizetniük az autósoknak; az M7-es e szakasza pedig – amiként az M1-es Tata, az M3-as pedig Hatvan mellett – Siófokot tehermentesítő útként szerepeljen. A polgármesterek elmondták: ha nem sikerül a döntéshozókat a pályadíj-megállapítással kapcsolatban változtatásra bírni, akkor az érintett települések lakói akár engedetlenségi akciókkal is tiltakozni fognak.
Századvég: Őrzi vezető szerepét a Fidesz-KDNP