Az M7-es autópálya díjfizetővé tételével a gépjárművezetők jelentős része a 7-es főközlekedési út Zamárdi – Siófok – Székesfehérvár közötti szakaszát választja majd, s ezzel igen jelentős forgalomnak és légszennyezésnek lesz kitéve az üdülővárost átszelő négysávos 7-es út környéke. Az a városrész, ahol nevelési, oktatási és egészségügyi intézmények egész sora található – írja Csillag Istvánhoz címzett levelében Balázs Árpád. Siófok polgármestere úgy látja: „a 7-es forgalmának további növekedése a város lakossága részére nehezen tűrhető életviszonyokat teremt. Hét év forgalomszámlálási adatai szerint naponként átlagosan 1100 személygépkocsi, 120 autóbusz, 160 könnyű-, 220 nehézgépjármű és 70-80 szerelvény halad át Siófok belvárosán” – olvasható a miniszterhez küldött levél mellékletében. A zaj 1995 óta nappal három, éjszakánként öt–hét decibellel lépi túl a környezetvédelmi és az egészségügyi miniszter közös rendeletében előírt határértéket, és az ólomtartalmú szálló por koncentrációja is jóval magasabb a megengedettnél.
Az önkormányzat külső szakértőket kért fel, az általuk mért adatok tehát egyértelműen igazolják, hogy a 7-es főközlekedési út gépjárműforgalma – a város lakosságát terhelő környezeti hatásokban – a kritikus szinten van, a további forgalomnövekedés pedig veszélyeztetheti az egészséges élethez való jog érvényesülését – írja a polgármester.
Balázs Árpád azt kéri: Zamárdi és Balatonvilágos között ne legyen kötelező a matrica, az M7-es e rövid szakasza Siófok tehermentesítő útja legyen.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között