Mikor lesz forgalomszámlálás?

Az M7-es autópálya balatonvilágosi benzinkútjánál tartott január végi sajtótájékoztatón a gazdasági és a közlekedési tárca vezetője azt ígérte: még az üdülési szezon kezdete előtt döntés születik arról, hogy miként lehet tehermentesíteni Siófokot az M7-esen bevezetett matricadíj miatt rázúduló forgalomtól. Ezzel szemben a tárca helyettes államtitkára a minap – egy udvarias hangú levélben – egészen más határidőkről tájékoztatta Balázs Árpád siófoki polgármestert. A nagy forgalmú balatoni város lakói szerint kommunikációs zavar lehet a tárcánál. Lehetséges, hogy Kovács Ferenc helyettes államtitkár nem tudja, hogy mit mondott Csillag István a balatonvilágosi benzinkútnál?

2003. 02. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kovács Ferenc helyettes államtitkár megírta levelét Siófokra, amelyben az udvarias hangú bevezető után – miniszterek, újságírók előtt tett ígéretével szemben – arról tájékoztatja a város polgármesterét, hogy: 1. az M7-es díjasításának hatásait, a forgalom átrendeződését – az elmúlt négy évi adatsor alapként kezelésével – összevetik a következő hónapokban mért újabb adatokkal; 2. ez év második negyedévében felülvizsgáltatják a VÁTI Kht. 2000-ben készült környezetterhelési hatástanulmányát, és részletesen megvizsgálják a 7. számú (többek között Siófokon is átvezető) főút kapacitáskihasználtságát; 3. ezeket az adatokat május 30-ig megküldik az érintett önkormányzatoknak, és július 31-ig településenkénti találkozókat szerveznek a problémák közös áttekintésére; 4. az észrevételek alapján augusztus 30-ig elkészül a szükségesnek ítélt beavatkozások listája; 5. a tárca ezeket szeptemberben egyezteti az önkormányzatokkal; 6. október 15-re elkészül a végleges megvalósítás ütemezése és költségigénye, november 30-ra az intézkedési terv végleges változata; 7. december 20-ra pedig – az éves forgalmi adatok birtokában – jóváhagyják az intézkedési tervet, benne a műszaki, pénzügyi keretek ütemtervét.
Nos, ez az az ütemterv, ami – finoman fogalmazva – nemigen tetszik a siófokiaknak, akik úgy látják: időhúzásra játszik a közlekedési tárca. Még akkor is, ha a helyettes államtitkári levél azt is kilátásba helyezi, hogy „ha a prognózistól eltérő terhelések következnek be az alternatív 7-es főút egyes települési szakaszain, akkor a tárca saját hatáskörben, soron kívül intézkedik a forgalom korlátozásáról, esetleges tereléséről”. Ez utóbbi ellen viszont azok a Siófok melletti települések tiltakoznak, amelyekre esetleg a „nyári fővárosból” kitiltott tehergépjármű-forgalom rázúdul. Az érintett három község: Balatonszabadi, Siójut és Ádánd önkormányzati képviselői máris arra figyelmeztetnek, hogy amint kikerülnek Siófok határába a súlykorlátozásra vonatkozó táblák, a teherautók csak a községeiken át kerülhetik el az üdülővárost. – Közlekedni lehet, de haladni nem – summázta az ötezer lakosú balatonszabadi lakosainak véleményét az egyik önkormányzati képviselő.
Siófok fideszes országgyűlési képviselője, a parlamenti interpellációra készülő Gruber Attila is baljós előjelnek tartja a közlekedési tárca leveléből kivilágló időhúzó taktikát. Lapunknak úgy fogalmazott: ha az üdülőváros nem mentesül a közlekedési káoszt okozó személy- és teherautó-forgalomtól – azoktól a járművektől, amelyek vezetői, megspórolandó a matricadíjat, Siófok érintésével a 7-esen folytatják útjukat a Balaton északi partja vagy Budapest felé –, akkor a város olyan autós „Csillag-túra” helyszínévé válik, amilyet még nem láttak a hazai és a külhoni nyaralóvendégek. És persze a névadó miniszter sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.