Kovács Ferenc helyettes államtitkár megírta levelét Siófokra, amelyben az udvarias hangú bevezető után – miniszterek, újságírók előtt tett ígéretével szemben – arról tájékoztatja a város polgármesterét, hogy: 1. az M7-es díjasításának hatásait, a forgalom átrendeződését – az elmúlt négy évi adatsor alapként kezelésével – összevetik a következő hónapokban mért újabb adatokkal; 2. ez év második negyedévében felülvizsgáltatják a VÁTI Kht. 2000-ben készült környezetterhelési hatástanulmányát, és részletesen megvizsgálják a 7. számú (többek között Siófokon is átvezető) főút kapacitáskihasználtságát; 3. ezeket az adatokat május 30-ig megküldik az érintett önkormányzatoknak, és július 31-ig településenkénti találkozókat szerveznek a problémák közös áttekintésére; 4. az észrevételek alapján augusztus 30-ig elkészül a szükségesnek ítélt beavatkozások listája; 5. a tárca ezeket szeptemberben egyezteti az önkormányzatokkal; 6. október 15-re elkészül a végleges megvalósítás ütemezése és költségigénye, november 30-ra az intézkedési terv végleges változata; 7. december 20-ra pedig – az éves forgalmi adatok birtokában – jóváhagyják az intézkedési tervet, benne a műszaki, pénzügyi keretek ütemtervét.
Nos, ez az az ütemterv, ami – finoman fogalmazva – nemigen tetszik a siófokiaknak, akik úgy látják: időhúzásra játszik a közlekedési tárca. Még akkor is, ha a helyettes államtitkári levél azt is kilátásba helyezi, hogy „ha a prognózistól eltérő terhelések következnek be az alternatív 7-es főút egyes települési szakaszain, akkor a tárca saját hatáskörben, soron kívül intézkedik a forgalom korlátozásáról, esetleges tereléséről”. Ez utóbbi ellen viszont azok a Siófok melletti települések tiltakoznak, amelyekre esetleg a „nyári fővárosból” kitiltott tehergépjármű-forgalom rázúdul. Az érintett három község: Balatonszabadi, Siójut és Ádánd önkormányzati képviselői máris arra figyelmeztetnek, hogy amint kikerülnek Siófok határába a súlykorlátozásra vonatkozó táblák, a teherautók csak a községeiken át kerülhetik el az üdülővárost. – Közlekedni lehet, de haladni nem – summázta az ötezer lakosú balatonszabadi lakosainak véleményét az egyik önkormányzati képviselő.
Siófok fideszes országgyűlési képviselője, a parlamenti interpellációra készülő Gruber Attila is baljós előjelnek tartja a közlekedési tárca leveléből kivilágló időhúzó taktikát. Lapunknak úgy fogalmazott: ha az üdülőváros nem mentesül a közlekedési káoszt okozó személy- és teherautó-forgalomtól – azoktól a járművektől, amelyek vezetői, megspórolandó a matricadíjat, Siófok érintésével a 7-esen folytatják útjukat a Balaton északi partja vagy Budapest felé –, akkor a város olyan autós „Csillag-túra” helyszínévé válik, amilyet még nem láttak a hazai és a külhoni nyaralóvendégek. És persze a névadó miniszter sem.
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten