Leleplezett trükkös autórablók

Megszűntek Magyarország autópályáin az úgynevezett koccanásos módszerrel elkövetett autórablások, mert az erre szakosodott bűnszervezetet a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság, a BRFK és a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság fölszámolta – jelentette ki tegnap Salgó László vezérőrnagy, országos rendőrfőkapitány. A 6-8, főként lengyel származású bűnözőből álló csapat által okozott kár meghaladja az egymilliárd forintot.

2003. 03. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Salgó László szerint a bűncselekmény-sorozat különösen veszélyes és Magyarország nemzetközi megítélését jelentősen befolyásolta, mivel az áldozatok 90 százaléka külföldi volt. A főkapitány elmondta: 2000 nyarától egy újabb elkövetési módszer jelent meg: a koccanásos közúti balesetnek álcázott gépjárműlopás, -rablás.
A bűncselekmény során a kiszemelt nagy értékű – például Mercedes, BMW, Jaguár – autóba hátulról, szándékosan nekiütköztek az elkövetők, s így késztették megállásra a tulajdonost. Az ütközés után kiszállt a kocsijából a sofőr, aki többnyire az autóban hagyta az indítókulcsot. Ekkor az egyik tettes beugrott és elhajtott, társa pedig követte. Ám ha az autós a kulcsot kivette, akkor gázpisztollyal, fegyverrel, nemegyszer tőrrel fenyegetve vagy erőszakot alkalmazva kényszerítették az elkövetők az indítókulcs átadására – mondta el Salgó László.
A főkapitány említett olyan esetet is, amikor a tettesek kisgyerekkel együtt vitték el az autót. A rablóknak több külföldi diplomata, magas rangú állami tisztségviselő és üzletember is áldozatául esett. Kezdetben Budapesten és környékén, később már az M1-es autópályán is „dolgoztak”.
Szabadfi Árpád Győr-Moson-Sopron megyei rendőrfőkapitány elmondta: az autókat Ukrajnába, Oroszországba és a Jugoszláv utódállamokba szállították. Az elkövetők kézrekerítésére az autópályákon nagyszabású akciósorozatot szerveztek. Előfordult, hogy helikopterrel üldözték a tetteseket. A civilben autóversenyző lengyelek úgynevezett feltuningolt kocsikat használtak azért, hogy – nemegyszer 250 kilométeres sebességgel – kereket oldhassanak. Végül 2001 novemberében Budapesten kapták el J. Andrzejt, a bűnszervezet vezetőjét. A csapat másik két lengyel tagja időközben elhagyta az országot, s csaknem fél éven keresztül nem követtek el ilyen bűncselekményt. Tavaly júniustól azonban a banditák új módszert alkalmaztak: magukat rendőrnek kiadva késztették megállásra áldozataikat. Az idén február elején Budaörsön és Érden őrizetbe vették M. Robertet és J. Dariust, akik beismerő vallomást tettek. Mintegy 70 rablást és 150 járulékos bűncselekményt sikerült rájuk bizonyítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.