Kérdésessé válhat a MiG–29-esek hajtóműveinek tervezett nagyjavítása, mert a közbeszerzés nélkül megbízott orosz RSZK MiG Holdingnak egyes alkatrészeket meg kell vásárolnia a kisebb üzemektől, a Honvédelmi Minisztérium (HM) viszont csak akkor fizet, ha megkapta a felújított hajtóműveket – tudta meg lapunk. A megoldást nehezítheti az is, hogy az RSZK MiG-gel már 2001-ben keretszerződést kötöttek a MiG–29-esek üzemidő-meghosszabbítására, és egy tenderkiírás esetén megszűnhet Szalai Péter MSZP közeli vállalkozó cége, az Armaco Kft. kormányváltás utáni tanácsadói megbízása, amelyet az RSZK MiG-gel kötött.
Mint arról korábban beszámoltunk, Szalai bevallása szerint az Armaco Kft. négy éven keresztül évi harmincötmillió forinthoz juthat az orosz társaságtól. Szalai Péter a tanácsadásról csak annyit árult el, hogy az oroszok az Armaco „magyarországi kereskedelmi tapasztalatait” használják fel a 140 milliós fizetségért. A vállalkozó lapunknak korábban azt nyilatkozta: megbízásának nincs köze politikai kapcsolataihoz. A Magyar Nemzet ugyanakkor kiderítette, hogy az Armaco Kft.-nek a választásokig felügyelőbizottsági tagja volt Szalai régi barátja, Dávid Gyula szocialista országgyűlési képviselő, a parlament honvédelmi és nemzetbiztonsági bizottságának tagja, aki feltehetőleg közvetlen információkkal rendelkezik a minisztérium tárgyalásairól. Dávid Gyula cáfolta, hogy köze lenne barátja megbízásához, és kérdésünkre azt állította, hogy azt sem tudja, hol található a HM beszerzési hivatala.
Szalai úgy érvelt: a megbízást azért kapta a cége, mert az RSZK MiG-gel régi üzleti kapcsolatban van, hiszen már 15 évvel ezelőtt is végzett piackutatást a társaság számára. Úgy tudjuk azonban, az RSZK MiG a mai formájában négy és fél éve létezik, így 15 éve nem végezhettek piackutatást a holding számára. Arról sem lehet szó, hogy Szalai valamelyik orosz gyártóvállalattal állt kapcsolatban, hiszen 15 évvel ezelőtt a Szovjetunióban legfeljebb állami külkereskedelmi kapcsolatok épülhettek ki a mérnöki, a műszaki vagy a nemzetközi együttműködési főosztállyal. A gyárakkal csak ezek a főosztályok tarthattak közvetlen kapcsolatot.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között