Nagytétény a zajjal küzd

Magasabb, karbantartható zajvédő falakat és harmincméteres véderdősávokat követel a nagytétényi Zöld Jövő Környezetvédelmi Egyesület a városrészen áthaladó körgyűrű tervezett kiszélesítése miatt. Az útszélesítés mellett a tervek szerint 2015-ig hosszirányban is befejeződhet a körgyűrű, de ennek nyomvonala még mindig bizonytalan a lakossági tiltakozások miatt.

2003. 08. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatékonyabb és kiterjedtebb védelmi intézkedéseket, a létesítmények megvalósítását, illetve ezek előírását kívánja a szakhatóságoktól a Zöld Jövő Környezetvédelmi Egyesület a XXII. kerületen is áthaladó M0-s körgyűrű tervezett kiszélesítése miatt.
A szervezet az építkezéshez készített környezeti hatástanulmányt véleményezte, elítélve a zaj- és a levegőszennyezés további fokozását a térségben, és azt követelve a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőségtől, hogy szigorúbb védelmi létesítmények létrehozását írja elő a beruházást végző Nemzeti Autópálya Rt.-nek.
A környezetvédők tanulmánya felhívja a figyelmet arra, hogy a kiszélesítés révén jelentősen megnövekedik a levegő nitrogén-oxid-tartalma az autópálya menti sávban, de ez ellen ma már keveset tehetnek a városvezetők, illetve az érintettek.
A zajterhelés növekedése azonban még megakadályozható, ha figyelembe veszik, hogy magasabb védőfalak segítségével elhárítható a 65/55-ös decibeles terhelési szintek jelenleg is tapasztalható túllépése a pálya különböző szélességű, de gyakran többszáz méteres sávjában.
Mészáros Péter, a környezetvédő szervezet elnöke úgy véli, a nagytétényi felső szakasz és a Nagytétényi úti csomópont térségében jelentős zajterhelés-növekedés várható. Szerinte ezt úgy kell csökkenteni a kiszélesítés vonalában, hogy erős, karbantartható, zajvédő falakkal és – az eredetileg is tervezett – 30 méteres véderdősávokkal kell bővíteni a jelenlegi tervekben szereplő előirányzatokat.
A Duna-parton azért is elengedhetetlen a védekezés, mert itt a helyi önkormányzat elképzelései szerint rekreációs övezetek létesülnek majd. A környezetvédők rámutatnak arra, hogy az M0-s közel tíz évvel ezelőtti megépítésekor a megígért véderdősávokból nem lett semmi, valamint igen silány, kis hatékonyságú zajvédő falak kerültek egyes útszakaszok mellé.
A beruházást végző NA Rt. nyilatkozatra jogosult vezetőit lapzártánkig nem sikerült elérnünk az ügyben.
Az építkezés környezetvédelmi hatástanulmányát értékelő Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség hatósági igazgatóhelyettese, Ungár László lapunk megkeresésére egyelőre csak annyit mondott: a környezetvédők felvetéseit figyelembe veszik majd a környezetvédelmi engedély kiadásánál, és az is elképzelhető, hogy szigorúbb előírásokat foganatosítanak az M0-s egyes szakaszainak szélesítésénél.
A vezető ugyanakkor megjegyezte: a környezetvédelmi hatóság csak elvi engedélyt ad ki, amely független a többi hatóság hozzájárulásától.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.