Hatékonyabb és kiterjedtebb védelmi intézkedéseket, a létesítmények megvalósítását, illetve ezek előírását kívánja a szakhatóságoktól a Zöld Jövő Környezetvédelmi Egyesület a XXII. kerületen is áthaladó M0-s körgyűrű tervezett kiszélesítése miatt.
A szervezet az építkezéshez készített környezeti hatástanulmányt véleményezte, elítélve a zaj- és a levegőszennyezés további fokozását a térségben, és azt követelve a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőségtől, hogy szigorúbb védelmi létesítmények létrehozását írja elő a beruházást végző Nemzeti Autópálya Rt.-nek.
A környezetvédők tanulmánya felhívja a figyelmet arra, hogy a kiszélesítés révén jelentősen megnövekedik a levegő nitrogén-oxid-tartalma az autópálya menti sávban, de ez ellen ma már keveset tehetnek a városvezetők, illetve az érintettek.
A zajterhelés növekedése azonban még megakadályozható, ha figyelembe veszik, hogy magasabb védőfalak segítségével elhárítható a 65/55-ös decibeles terhelési szintek jelenleg is tapasztalható túllépése a pálya különböző szélességű, de gyakran többszáz méteres sávjában.
Mészáros Péter, a környezetvédő szervezet elnöke úgy véli, a nagytétényi felső szakasz és a Nagytétényi úti csomópont térségében jelentős zajterhelés-növekedés várható. Szerinte ezt úgy kell csökkenteni a kiszélesítés vonalában, hogy erős, karbantartható, zajvédő falakkal és – az eredetileg is tervezett – 30 méteres véderdősávokkal kell bővíteni a jelenlegi tervekben szereplő előirányzatokat.
A Duna-parton azért is elengedhetetlen a védekezés, mert itt a helyi önkormányzat elképzelései szerint rekreációs övezetek létesülnek majd. A környezetvédők rámutatnak arra, hogy az M0-s közel tíz évvel ezelőtti megépítésekor a megígért véderdősávokból nem lett semmi, valamint igen silány, kis hatékonyságú zajvédő falak kerültek egyes útszakaszok mellé.
A beruházást végző NA Rt. nyilatkozatra jogosult vezetőit lapzártánkig nem sikerült elérnünk az ügyben.
Az építkezés környezetvédelmi hatástanulmányát értékelő Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség hatósági igazgatóhelyettese, Ungár László lapunk megkeresésére egyelőre csak annyit mondott: a környezetvédők felvetéseit figyelembe veszik majd a környezetvédelmi engedély kiadásánál, és az is elképzelhető, hogy szigorúbb előírásokat foganatosítanak az M0-s egyes szakaszainak szélesítésénél.
A vezető ugyanakkor megjegyezte: a környezetvédelmi hatóság csak elvi engedélyt ad ki, amely független a többi hatóság hozzájárulásától.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között