Sporttárs

A Mazda 323F történelmet írt a maga idejében: első generációja szélsőségesen sportos arculattal tört magának utat a kompakt szegmensben, majd a következő két modellváltás során egyre inkább a variálhatóság, a jól kihasználható belső tér mintapéldájává vált. A vadonatúj Mazda3 mindhárom széria közvetlen utódjának tekinthető, hiszen koncepciója éppúgy szól a precíz irányíthatóságról és a vezetési élményről, mint a rugalmasan alakítható, tágas és jól kihasználható belső térről.

Nagy Károly
2003. 11. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt húsz hónapban bemutatott vadonatúj Mazda-modellekhez hasonlóan a Mazda3 is szépen kidolgozott izmokkal lép pódiumra. A Mazda6 jellegzetes, többlencsés fényszórójának stílusa mellett a márka védjegyévé vált, ötszögletű alsó légbeömlő, az élesen definiált keréknyílások, valamint a hátfal határozott, szögletes válláig kitolt lámpatestek vérbeli sportkocsit sejtetnek. Ezt az elvárást a különleges műgonddal kidolgozott első MacPherson és hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztés igazolja is: az autó kivételesen stabil, ugyanakkor érzékenyen, pontosan irányítható. A hátsó futómű másik erénye a helytakarékosság: a padló alatt elhelyezett csavarrugóknak hála a csomagtartó szélessége a kerékdobok között meghaladja az egy métert, ami a viszonylag széles és mélyre nyíló hátsó ajtóval együtt jól kihasználható poggyászteret garantál. A Mazda3 vezetőállása ugyanazt az ellenállhatatlan dinamizmust sugározza, mint az egy kategóriával feljebb sikert sikerre halmozó márkatársé. A mélyen ülő, vörösen izzó műszerek, a rövid, bőrrel borított sebességváltókar, a négy irányban állítható sportkormány, a kétszínű ülések vérpezsdítő hatásúak. Ugyanakkor a Mazda nem esett át a versenyló túlsó oldalára: a szellőzőrostélyok a szolidabb szögletes fajtából valók, az első ülések csípőpontja pedig mintegy 30 mm-rel magasabban van, mint a 323-asban, ami jó kilátást biztosít.
A Mazda3-nak tehát majdnem minden adottsága megvan ahhoz, hogy akár a szegmens éllovasaival is sikerrel vegye fel a versenyt. Egyetlen hiányossága a kezdetben mindössze három tagból álló motorválaszték: a 73 lóerős, 1,4 literes, a 105 lóerős, 1,6 literes, illetve a 150 lóerős, kétliteres benzines erőforrás egyaránt a márka új, halk és takarékos motorcsaládjának tagja. A szűkös idők szerencsére hamar véget érnek: 2004 elején két 1,6 literes, közös nyomócsöves dízelmotorral bővül a paletta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.