Fidelitas: kormányimázs közpénzből

A Fidelitas „dzsentri” fényűzéshez hasonlította azt a kormányzati tervet, hogy május elsején az uniós csatlakozás megünneplésére egymilliárd forintot kívánnak elkölteni. Az ellenzéki politikusok szerint ezzel a pénzzel az EU-források lehívását kellene elősegíteni. A Fiatal Baloldal viszont az előző kormány országimázsköltségeire emlékeztetett.

Kis Ferenc
2004. 02. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Urizál a kormány, és olyan dzsentri magatartást mutat, amely nem egyeztethető össze Magyarország jelenlegi gazdasági helyzetével – hangoztatta Dobó László és Nyitrai Zsolt fideszes országgyűlési képviselő a tegnapi sajtótájékoztatón. Az ellenzéki politikusok azt kifogásolják, hogy a kormány az uniós csatlakozás napján egymilliárd forintot készül elkölteni különböző ünnepi rendezvényekre. Nyitrai Zsolt, a Fidelitas alelnöke kiemelte: a kormánynak nem esik nehezére dzsentriként viselkedni, ha fényűzésről van szó, így érthetetlen, hogy máskor miért működik bankárként, azzal, hogy a jól működő programokba „rondít bele”. – Jó példa erre az otthonteremtési támogatás ellehetetlenítése, a közelgő tandíjbevezetés és a diákhitel tönkretétele – sorolta a képviselő. A Fidesz és a Fidelitas is fontos dátumnak tekinti a csatlakozás napját, épp ezért azt javasolja a kormánynak, hogy az egymilliárd forintot helyezzen egy olyan alapba, amely később az uniós pénzek lehívását segíti elő – mondta Nyitrai Zsolt.
Szó esett arról is, hogy Medgyessy Péter országértékelő beszéde után egy újabb médiakampányt indítanak a szocialisták, de a közvéleményt elfelejtették tájékoztatni ennek költségeiről. A két fideszes politikus írásbeli kérdést nyújtott be Kiss Péter kancelláriaminiszternek, azt kérve: adjon magyarázatot az indokolatlanul nagy összeg felhasználására, és tárja a nyilvánosság elé, hogy mennyi pénzt fordítanak majd az újabb szocialista médiakampányra.
Zuchslag János, a Fiatal Baloldal elnökhelyettese az MTI-nek úgy reagált: álságos a Fidelitas kifogása, hiszen a Fidesz az elmúlt négy évben országimázs címén saját maga reklámozására háromszor nagyobb összeget költött, mint amennyit a Medgyessy-kormány május elsején az uniós csatlakozás megünneplésére szán. A kancellária közleményében pedig úgy fogalmazott: a Fidesz két képviselője a nagymamát faggatja a bejgli áráról. – A ráfordítás összege nem 1 milliárd, hanem bruttó 790 millió forint. Az összeg nem egynapi rendezvény költsége, hanem kétnapos országos rendezvénysorozat nyilvános pályázati alapja – érveltek.
***
Megakasztott időkerék. Nem támogatta a Fővárosi Közgyűlés várostervezési és városképvédelmi bizottsága, hogy május elsején, EU-csatlakozásunk napján a Hősök tere mellett felállítsák az úgynevezett időkereket. A kormány által 50 millió forinttal támogatott létesítmény nem nyerte el a képviselők többségének tetszését, még egy MSZP-s tag is tartózkodott a szavazásnál. Marsi Péter Pál (MIÉP) a várostervezési bizottság ülésén úgy fogalmazott: jobb lenne az időkereket a Köztársaság téren elhelyezni, „hadd lássák az elvtársak, hogy pereg az idő”. (P. G.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.