Egy műszakra áll át a kecskeméti Mercedes

Jelentős fejlesztések és átalakítások kezdődnek a kecskeméti gyárban, amelyek célja a termelés felkészítése a legújabb elektromos modellek sorozatgyártására. A technológiai átállás időszakában a munkarend átmenetileg módosul. A Mercedes megnyugtató tájékoztatást adott a saját állományban lévő dolgozók helyzetéről, kiemelve a munkahelyek biztonságát.

2025. 12. 17. 8:54
Mercedes a müncheni autószalonban Forrás: Mercedes-Benz
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jövő év első negyedében az üzem egyes területein egy műszakos termelésre állnak át, mivel 2026 januárjában megkezdődik az új, tisztán elektromos GLB modell sorozatgyártásának fokozatos beindítása. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a KecsUP Hírek megkeresésére küldött válaszában tisztázta a munkaerővel kapcsolatos kérdéseket. Hangsúlyozták, hogy a műszakváltozásnak nincs közvetlen hatása a törzsállomány létszámára, a lépés kizárólag a szükséges technológiai fejlesztések és az új platformokra való felkészülés miatt válik szükségessé. A tájékoztatás arra azonban nem tért ki, hogy a kölcsönzött munkavállalókat miként érinti a három hónapos, csökkentett termeléssel járó időszak. A napokban a Kecsup.hu szerkesztősége arról kapott információt, hogy az új modell gyártására való átállás miatt januártól áprilisig csak egy műszakban zajlik majd a termelés a kecskeméti Mercedes gyárban. Megkeresték a céget, megerősítik-e értesülésünket, és ha valós az egy műszakra való átmeneti átállás, akkor ez milyen változással jár a gyár életében, érinti-e a gyár munkavállalói állományát és a kölcsönzött munkavállalókat, hozhat-e magával esetleg leépítést?

Illusztráció. Forrás: Dudar Szilárd Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft
Illusztráció (Forrás: Dudar Szilárd Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.)

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kedden válaszolt:

„A kecskeméti gyár a Mercedes-Benz globális gyártási hálózatának fontos része. Ahogy korábban bejelentettük, a jövő évben új modellek gyártása kezdődik itt az MMA és MB.EA platformokon, ezért az üzemben átfogó fejlesztések és átalakítások történnek, hogy felkészítsük erre. 2026 januárjában megkezdődik az új, december 8-án világpremierjét ünneplő, tisztán elektromos GLB sorozatgyártásának fokozatos beindítása. Ebben az időszakban az üzem egyes területein az első negyedévben átmenetileg egy műszakos termelésre állunk át. A műszakváltozásnak nincs közvetlen hatása a törzsállomány létszámára” – írta a cég. Noha konkrétan rákérdeztünk a kölcsönzött munkavállalókra, rájuk nem terjedt ki a tájékoztatás.

Így zajlott a háromról két műszakra áttérés

Mint azt megírták, a gyár 2024 nyarán állt át a korábbi három műszakról két műszakos munkarendre. Akkor előzetesen azt közölte a cég, hogy „ezzel egyidejűleg a dolgozók egy része szak- és továbbképzéseken vesz részt, ezzel is felkészülve az átállásra, azaz az új, jövőbeli modellek gyártására a kecskeméti gyárban. Az átállás nincs közvetlen hatással a saját állományunkban lévő munkavállalóink álláshelyeinek a számára”.

Az elég ismert dolog, hogy a kecskeméti gyárban jelentős számú dolgozó munkaerő-kölcsönzés keretében vesz részt a termelésben. Velük kapcsolatban akkor az MBMH úgy fogalmazott: „a munkaerő-kölcsönzés fontos rugalmassági eszköz. A kölcsönzött munkaerő iránti igényünk igazodik a piaci kereslethez és a termelési program tervezéséhez. A következő hónapokra vonatkozó tervezést figyelembe véve jelenleg még vizsgáljuk a kölcsönzött munkavállalókra vonatkozó kapacitásigényeket.”

Egy hónappal később olvasóiktól értesültek arról, hogy a gyárban hirtelen közölték több kölcsönzött munkavállalói csoporttal, hogy többet nem kell menniük dolgozni. Ismételt megkeresésre a gyár illetékesei elmondták: a következő hónapok termelési programja miatt nem minden kölcsönzött munkavállaló számára tudják biztosítani a további foglalkoztatást, az érintettekkel kötött szerződések ennek megfelelően azokban a hetekben lejártak. Kijelentették: „a kölcsönzött munkaerő nem helyettesíti a saját állományunkban foglalkoztatott munkaerőt, hanem kiegészíti azt”.

Ilyen lesz az új modell

Az új, tisztán elektromos Mercedes‑Benz GLB-t nemrég mutatták be. A cég akkor közölte, a márka legfrissebb kompakt SUV‑modelljének sorozatgyártása 2025 decemberében kezdődik meg a kecskeméti gyárban. Mint kiemelték, „az új modell egyszerre testesíti meg a prémium dizájnt, a nagyvonalú helykínálatot és a legmodernebb technológiát”, öt- és hétüléses változata tágas csomagteret, kiemelkedő (akár 631 kilométeres) hatótávot és innovatív megoldásokat kínál. Összesen négy gyerekülés szerelhető fel a második és harmadik sorban, plusz egy az utasoldali első ülésen.

Az idei év decemberétől nemcsak a tisztán elektromos, EQ technológiával felszerelt GLB-t, hanem a modern hibrid hajtással rendelkező változatot is rugalmasan fogja gyártani a kecskeméti Mercedes-Benz gyár. A jelenlegi kompakt modellek sorozatgyártása 2025 végén befejeződik. Helyettük indul az új MMA-platform (Mercedes-Benz Modular Architecture) modelljeinek gyártása, amely nem sokkal később kiegészül majd az MB.EA-platform (Mercedes-Benz Electric Architecture) tisztán elektromos modelljeivel.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.