Golf V bemutató

Az európai autóipar leghatalmasabb dinasztiája, a VW Golf generációk óta uralja a piacot. A család első sarjának dédunokáját ugyan a közelmúltban francia trónbitorlók félreállították, ám Wolfsburg bízik abban, hogy az állításuk szerint teljesen újszerű felfogást képviselő új Golf visszaveheti a jogart a Peugeot 206-tól és a Renault Mégane-tól.

MNO
2004. 03. 16. 5:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyártás közel harminc éve alatt 22 millió autó viselte a Golf nevet. A kategóriateremtő modell titka az állandóság és az újító szellem ritka egyvelege volt: optikailag mindig egy arasznyival a versenytársak előtt járt, ugyanakkor generációról generációra jól követhető és azonnal felismerhető volt a Golf-arculat.

Egészét tekintve nincs ez másképp az új, ötödik modellnél sem. Az autó arányai gyakorlatilag változatlanok maradtak, nem utolsó sorban az egyre vaskosabbá váló, jellegzetes C-oszlopnak köszönhetően. Ugyanakkor a Golf szemből és hátulról nézve alig emlékeztet nagy elődeire: a lámpatestek hátul a spanyol házibarát Seat modelleit, elöl a Touran fényszóróit idézik. Az innovatív tűz ez alkalommal gyengébben pislákolt, hiszen a modell egyes részletei egyenesen a konkurenciát idézik – hiába, az előző generáció bevezetése óta nagyot változott a piaci szereplők ízlése.

De nagyot változott a Golf is. A Volkswagen bevált stratégiája szerint más modellekkel közös padlólemezen nyugszik a több mint 4,2 méteres autó. Ez alkalommal azonban az osztozkodás feltétlenül előnyére szolgál a népautónak: éppen eddigi legneuralgikusabb pontjai, az igénytelen hátsó futómű és a megdöbbentően szűk hátsó lábtér változtak előnyükre. A hátsó kerekeket gyakorlatilag az Audi A3-assal azonos, többlengőkaros szerkezet vezeti meg, a tengelytáv pedig 6,7 centiméterrel nőtt. Még a csomagteret is kibővítették, igaz, az 5 százaléknyi tágulás inkább csak jelképesnek nevezhető.

Annál tiszteletre méltóbb viszont a karosszéria-választék gazdagodása. Az eleinte csak a két hagyományos változatban, három- és ötajtós ferdehátúként kínált Golfból a későbbiekben készül majd Variant- és Bora-utód is. Az emelt hasmagasságú Country is visszatér, a kor szellemének megfelelően adaptálva, és a hírek szerint a VW kötelező gyakorlatként keménytetős kupé-kabriót is készül gyártani.

Komfort és biztonság dolgában nehéz lesz versenyre kelni a Golffal. A karosszéria torziós szilárdságát majdnem megkétszerezték, a hagyományos elnevezésű felszereltségi szintek tartozéklistáján pedig olyan elemekkel találkozhatunk, mint a hat légzsák, a tolatáskor automatikusan belső keringetésre átálló kétzónás klímaberendezés, vagy a négy irányban állítható elektromos deréktámasz. Alapfelszerelés lesz az ESP menetstabilizátor, az átdolgozott futómű és fékrendszer pedig a nagyobb kategóriákra jellemző menetkényelmet és precíz úttartást ígér.

A VW motorválasztéka bármelyik ellenlábasával felveszi a versenyt. Az új, 140 lóerős 2.0 TDI dízelhez szintén új hatfokozatú manuális, vagy az R32-es változatból ismert, ugyancsak hatfokozatú szekvenciális váltómű társul. A másik közvetlen befecskendezéses erőforrásnál, a 115 lóerős 1.6 FSI benzinmotornál kézi vagy automatikus váltó között dönthet a vásárló – a fokozatok száma itt is hat. A kínálat alján két ismert motor: a 75 lóerős 1,4-es benzines, illetve a 105 lóerős 1.9 TDI áll. A későbbiekben két további FSI motor, egy SDI szívódízel, valamint két izompacsirta: a GTI kétliteres turbómotorja, illetve az R32 250 lóerőre növelt teljesítményű VR6-os blokkja színesíti a palettát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.