A30 százalékban debreceni, 70 százalékban pedig egyéb helyi és helyközi közlekedést bonyolító Hajdú Volán Rt. jelenleg 94 százalékban az ÁPV Rt. tulajdona. A cég bevételi szerkezetét az jellemzi, hogy a nagyvárosi tömegközlekedés veszteséget, a helyközi pedig nyereséget termel. A debreceni önkormányzat elmúlt közgyűlésén egyhangúlag megszavazott szándéknyilatkozata szerint éppen ezért a debreceniek egészben igénylik a céget. Debrecen igényét az is alátámasztja, hogy míg a többi nagyvárosban a tömegközlekedés egy kézben van, addig a hajdúsági megyeszékhelyen külön vállalat irányítja a villamos- és troli-, s külön társaság az autóbusz-közlekedést. Előbbi tulajdonosa az önkormányzat, utóbbié pedig a Hajdú Volán. Ebből közlekedésszervezési és gazdasági érdekeltségi ellentétek adódnak, amelyeket célszerű lenne felszámolni – mutatott rá Kósa Lajos polgármester.
Bár a debreceni ajánlattételre vonatkozó előterjesztést a város szocialista frakciója is megszavazta, a megyei önkormányzat szocialista elnöki vezetése települési javaslatokra hivatkozva egészen másféle koncepcióval jelentkezett. Szerintük a településeknek, a megyének és a városnak közös társaságot kellene alapítaniuk a megyei tömegközlekedés működtetésére, amiben Debrecennek negyven-, a többieknek pedig összességében hatvanszázalékos tulajdoni hányaduk lenne.
Társasházi lakás ég Budapesten