T-Mobile-ra változik a Westel neve

Putsay Gábor
2004. 03. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Döntést hozott tegnap a Matáv Rt. igazgatósága, hogy a Westel felveszi a T-Mobile márkanevet. Május elejétől a Westel Mobil Távközlési Rt. hivatalos neve T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. lesz – közölte tegnap Straub Elek, a Matáv Rt. elnök-vezérigazgatója.
A Matáv – amely a Westel részvényeinek száz százalékát birtokolja – többségi tulajdonosához, a Deutsche Telekomhoz tartozó T-Mobile International jelenleg a világ egyik vezető mobil-telekommunikációs cégcsoportja, a társvállalatokkal együtt kilencvenmillió ügyféllel rendelkezik. Straub Elek szerint a márkanév megváltoztatása az első lépés a tekintetben, hogy a Westel nemzetközi vállalattá váljon, a T-Mobile hátterével olyan piacokon is megjelenik, ahol a legnagyobb cégek versenyeznek. Hozzátette: a Westel megalakulásától folyamatosan nyereséges cég, hazai szinten tavaly a legnagyobb versenyben is megőrizte vezető pozícióját, növelte ügyfelei számát. Elmondta ugyanakkor, hogy a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt. szervezeti összetétele és tulajdonosi szerkezete nem változik. Straub Elek szerint a névváltás hamar megtérül – a költségeket a T-Mobile International vállalja –, várhatóan javul majd az ügyfélbázis összetétele, és az eddigieknél kevesebben térnek át más mobilszolgáltatókhoz. Sugár András, a Westel vezérigazgatója elmondta: a márkanév változásának egyik nagy eredménye lesz, hogy a nemzetközi tarifák csökkennek.
A Matáv igazgatósága az április 28-i éves közgyűlésen tesz arra javaslatot, hogy a 2003. évi eredményből 70 forint osztalékot fizessenek a tulajdonosoknak minden száz forint névértékű törzsrészvény után.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.