Veres István, a Specimpex Kft. vezetője 2000-ig a Magyar Honvédség alkalmazásában dolgozott, a szolnoki repülő műszaki szolgálat vezetőjeként. Veres szerint ez nem összeférhetetlen, hiszen amikor a hadsereg alkalmazottja volt, nem szállított eszközöket a HM-nek.
A cégvezető ugyanakkor állította: a repülőgépüzletben azért vehetett részt, mert eddig húsz alkalommal szállított repülőalkatrészeket, illetve végzett szolgáltatásokat a honvédségnek a HM megrendeléseinek megfelelően, az ukrán védelmi ipar közreműködésével. Veres István közölte azt is: a beszerzési ár negyven százalékát, közel 200 millió forintot a magyar államnak fizettek ki járulékok formájában. A gépet egy orosz cégtől vásárolták meg, és ehhez 25 százalék áruforgalmi adót, 12,1 százalék vámot és másfél százalék iparűzési adót kellett kifizetni, így a gép nettó ára csak hozzávetőlegesen 350 millió forint volt.
Egy lapunk birtokába került dokumentum szerint 117 millió forintért ajánlott egy másik társaság hasonló repülőt megvételre Magyarországon. A Specimpex vezetője úgy tartja, ez a gép nettó ára lehetett, s a repülő nem rendelkezhet a megvett An–26-oshoz hasonló üzemidővel és garanciális kötelezettségvállalással, így hosszú távon feltehetőleg nem használható.
"Ez a hely a hazám" - mutatjuk az év egyik legszebb magyar dalát! - videó