Bővülő BILK-szolgáltatások

Folyamatosan fejlődik hazánk legnagyobb logisztikai egysége, a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK), amely a kelet–nyugati áruforgalomban, illetve árukezelésben fordítókorong szerepet tölt be.

Putsay Gábor
2004. 09. 27. 17:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy éve működik a BILK a Soroksárhoz közeli százhektáros területen, ez idő alatt az ország és a közép-európai régió leginkább meghatározó logisztikai központja lett. A Budapest–Kelebia vasútvonal – amely a IV. páneurópai folyosó része – mentén fekvő és az M0-s autópályához, valamint a Ferihegyi repülőtérhez közeli területen több jelentősebb cég telepedett meg az eltelt időszakban. Ezek között említhetjük a Bosch Siemens háztartási készülék csoportot, az SCA Hygenie Productsot, az NYK Logistics Kft.-t, a Schenkert, a Wáberer’s Holding Logisztikai Rt.-t, és a Magyar Nemzeti Bank is itt építi fel új logisztikai központját.
Tavaly tizenhatezer négyzetméter alapterületen adtak át raktárt, mely 2004 végére hetvenötezer négyzetméterre, a központ teljes kiépülésére pedig 200 ezer négyzetméterre bővül. Az ott dolgozók száma 2006-ra a jelenlegi duplája, körülbelül 1000-1100 fő lesz, s a napi 300-350 kamionnyi forgalom 2004 végére 600-ra növekszik. A BILK a megnyitása óta átvette a Budapest Józsefváros és a Budafok-Háros konténer-pályaudvar feladatát, így naponta például több száz kamiontól mentesülnek a főváros belső kerületei. A 2001 óta épülő logisztikai központ BILK kombiterminál része jelentős állami támogatással valósult meg. A beruházás megkezdése előtt állami pénzen és európai uniós támogatással korszerűsítették teljes egészében a Ferencváros–Soroksár vasútvonalat, emellett a területvásárlás és a külső infrastrukturális fejlesztések is költségvetési pénzből valósultak meg. A BILK-en működő eszközparkot és a raktárakat viszont vállalkozói tőke hozta létre. A területet két cég, a BILK Kombiterminál Rt. és a BILK Logisztika Rt. működteti – előbbiben a MÁV, utóbbiban a Wáberer’s csoport a többségi tulajdonos. Mint azt Mosonyi Zoltántól, a BILK Logisztika Rt. kereskedelmi igazgatójától megtudtuk, a központban idén hetvenezer TEU konténer forgalmat bonyolítanak, ám ez a kapacitás akár 120-140 ezerre bővíthető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.