Ki veszi komolyan a nyelvtörvényt?

Az úgynevezett nyelvtörvény teljeskörűen 2003-ban lépett érvénybe, amelynek értelmében a szabadtéri reklámfelületen feltüntetett hirdetéseket, jelmondatokat magyar nyelven kell megjelentetni. A tapasztalatok ellentmondanak ennek, a cégtáblákon, a reklámszövegekben globalizációs káosz uralkodik.

Munkatársunktól
2005. 01. 15. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tulajdonosok vagy az üzemeltetők gyakran a márkanevekbe kapaszkodnak, a törvényben van ugyanis egy fél mondat, amely szerint a magyar nyelvű feliratozás alól kivétel a vállalkozás neve, az úgynevezett vezérszó és az üzletben forgalmazott termékre utaló árujelzés. Bonyolítja a helyzetet, hogy a törvény hatályba lépése előtt adott nevekre nem vonatkozik a jogszabály, legfeljebb a belátásra lehet apellálni.
A hatóságok kevés esetben róttak ki pénzbírságot, szerintük a cégek hajlanak a kompromisszumra. Igaz, sok helyütt – különösen vidéken – a néhány ellenőr nem tud megbirkózni a több száz, gyakorta tulajdonost váltó üzlet rendszeres felügyeletével. A túlhajtott angol elnevezések vagy azok eltorzított változatai nem csak idehaza okoznak gondot az anyanyelv védőinek.
Riport a 4–5. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.