Bár a tavalyi próbaérettségi feladatainak kidolgozásakor figyelembe vették, hogy a vizsgázók még nem végezték el a 12. évfolyamot, mégis igen rossz eredmények születtek.
Angol nyelvből a középszinten vizsgázók iskolai érdemjegye átlagosan 3,39, emelt szinten pedig 4,28 volt. Ehhez képest a diákok átlagteljesítménye a próbaérettségin szinte ugyanannyi volt, közép- és emelt szinten is átlagban az összpontszám 39 százalékát szerezték meg. Ez az előbbinél kettes, utóbbinál hármas érdemjegynek felel meg. A bukási mutatók még riasztóbbak: míg középszinten a hármas tanulók csupán 2,9 százaléka nem érte el a tízszázalékos küszöböt, addig emelt szinten ez a szám legalább 18 százalék. A magasabb fokú maturán ugyanis minden feladatrészben legalább 10 százalékot kell teljesíteni, az íráskészség mérése során azonban ezt a diákok majd egyötöde nem érte el. Ez azt jelenti, hogy ezek a tanulók automatikusan megbuktak volna az érettségin. Ráadásul ennél jóval magasabb az elégtelenre vizsgázók száma, hiszen a 10 és 20 százalék között teljesítők is elégtelent kapnak, de ők még javíthatnak a szóbeli vizsgán. A nyelvvizsgákat tekintve emelt szinten csupán a diákok egyötöde szerezte volna meg a középfokú vizsgát. Egynegyedük felelt meg az alapfokú követelményeknek, a vizsgázók több mint fele pedig semmilyen nyelvvizsgát nem szerzett.
Német nyelvből még rosszabbak az adatok: az emelt szinten próbálkozó diákok egyharmada megbukott volna, ráadásul a szóbeli javítási lehetőség nélkül. Itt a szövegértést mérő feladattal gyűlt meg a legtöbb tanuló baja, 30 százalékuk ugyanis nem tudta teljesíteni a feladatot. Középszinten egyébként ugyanez az arány 53,6 százalék volt, rájuk azonban csak az egész írásbeli vizsgát tekintve érvényes a szóbelizéshez szükséges tíz százalékos küszöb, így csupán a diákok 0,2 százaléka bukott volna automatikusan.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő