Hosszú sorok kígyóztak tegnap reggeltől a metró jegypénztárai előtt. Biztonsági őrökkel megerősített ellenőrök sorfala fogadta valamennyi állomás bejáratánál az utasokat az Örs vezér terétől a Déli pályaudvarig. Így az előre beharangozott ellenőrzés első napján minden eddiginél több menetjegyet adtak el.
Az említett vonalon minden pénztárat kinyitott a BKV Rt. – nyilatkozta lapunknak Lucza Mihály, a társaság menetdíj-bevételi főosztályvezetője. A BKV összesen négyszáz ellenőréből százat vonultatott fel tegnap a 2-es metrón, hozzájuk csatlakozott még harminc biztonsági őr. Ez utóbbiak többletköltséget jelentenek a cégnek, mivel az év végéig harmincmillió forintot fizet a szolgáltatásért a közlekedési vállalat.
A következő szigorított jegyvizsgálat a 3-as metrón lesz, kiemelten az újpesti végállomáson és a Deák tértől a Kőbánya-Kispestig terjedő szakaszon. Ezután a felszínre mennek az ellenőrök és a biztonságiak, hogy a villamosok, valamint az autóbuszok utasai közül szűrjék ki a bliccelőket – közölte a főosztályvezető.
A BKV Rt. a szigorított ellenőrzésből nyert menetdíjtöbbletet nem tudja a szolgáltatások színvonalának emelésére, például a járművek alaposabb takarítására fordítani. A befolyt összeg a cég alapvető működéséhez okvetlenül szükséges forrásokat egészíti ki – közölte lapunkkal a közlekedési társaság a neve elhallgatását kérő egyik szakembere.
Nem vizsgálják a tisztaságot. A tisztiorvosi szolgálat, bár jogosult minden emberi tartózkodásra szolgáló hely ellenőrzésére, a BKV tömegközlekedési eszközeinek tisztaságát nem vizsgálja. Közegészségügyi szempontból ezek a járművek ugyanis nem számítanak olyan helynek, ami indokolttá tenné az ellenőrzést – közölte lapunkkal Ócsai Lajos, az ÁNTSZ budapesti vezetője. Hozzáfűzte: a szolgálat hatásköre a közlekedés körülményeire nem terjed ki. Annak a vállalat belső szabályzatában kell szerepelnie, hogy a járműveket milyen rendszerességgel és hogyan kell takarítaniuk. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség sem vizsgálta eddig, hogy menynyire tiszták a BKV járművei – közölte lapunkkal Kathy Attila szóvivő. Elmondta: a jegy érvényesítésével egy időben az utas és a vállalat között szerződés jön létre. Abban nem feltétlenül szerepel, hogy a cég milyen utazási körülményeket köteles biztosítani. Ha a fogyasztóvédelemhez panasz érkezne a tömegközlekedési járművek tisztaságáról, akkor megvizsgálnák, hogy van-e hatáskörük eljárni – tette hozzá a szóvivő.
Gál Kinga: Az EP Patrióták frakciója szavazatával nem támogatja az új, Ursula von der Leyen vezette Európai Bizottságot