Kezdődik az útfelújítási szezon

Ma három budapesti főútvonalon, a XI. kerületi Budaörsi úti felüljárón, a XVI. kerületi Rákospalotai határúton és a VI. kerületi Nagymező utcában kezdődik a fővárosi önkormányzat november elejéig tartó, nagyszabású útfelújítási akciója. A munkálatok várhatóan az idén is nagy közlekedési káoszt okoznak városszerte, ráadásul a nyáron zajlik a kettes metró és a szentendrei HÉV rekonstrukciója is.

2005. 06. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közlekedési dugókkal, buszok elterelésével, autós kerülő útvonalak keresésével járhat az idei nyár mindazoknak, akik Budapesten élnek, dolgoznak, vagy csak átutaznak a városon, ugyanis a főváros vezetői soha nem látott méretű munkálatokat ígérnek erre az időszakra. Demszky Gábor főpolgármester szerint a 2006-ban is folytatódó kampányszerű akcióban az idén több mint nyolcmilliárd forintot fordítanak csaknem 80 kilométernyi fő- és tömegközlekedési útvonal, továbbá felüljárók felújítására.
Ma három helyszínen kezdődnek meg a munkák: a XI. kerületben, a Budaörsi úti–Nagyszőlős utcai felüljárón, a XVI. kerületben a Rákospalotai határúton, a Rákóczi út és a János utca között, továbbá a VI. kerületi Nagymező utcában, a Mozsár utca és a Bajcsy-Zsilinszky út között.
Utóbbi két helyszínen még júliusban befejeződhetnek a munkálatok, a Budaörsi útnál azonban október végéig dolgoznak. A felújítás-sorozat első részének kivitelezésére már hetekkel ezelőtt kihirdették a közbeszerzési pályázatok eredményét, azonban a pontos menetrenden még múlt pénteken is dolgoztak a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának illetékesei.
A kijelölt 47 útvonalon pontosan 47,8 kilométernyi szakasz kap új burkolatot, 5,6 milliárd forintból. A második, várhatóan szeptemberben kezdődő munkálatokra hárommilliárd forintos keretet különítettek el, s a programban részt vevő kerületek – III., VIII., XI., XIII., XIV., XV., XVI., XVIII., XX., XXI. – együttműködésével 26 helyszínen, több mint 31 kilométer hosszon szeptemberben készülnek el a rövid távú, gyorsan befejezhető munkák. Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes lapunknak elmondta: egyetlen utat sem zárnak le teljesen, egy-egy sávot mindig használhatnak majd a közlekedők.
A Főpolgármesteri Hivatal adatai szerint az idén félmillió négyzetméter területet aszfaltoznak le, s valamennyi kerületben dolgoznak majd az útfelújító cégek. Tizennégy szakasz újul meg: többek között Óbudán a Szentendrei út az Árpád hídtól a Pók utcáig, a Belvárosban a Bajcsy-Zsilinszky út a Nyugati tér és a Deák tér között, a Terézváros és Erzsébetváros határát jelentő Király utca a Nagykörút és a Lövölde tér között, Kőbányán a Fehér út, Újbudán a Budafoki út, Zuglóban a Szugló utca, a XVII. kerületi Pesti út, az Üllői út XIX. és XVIII. kerületi szakasza, Soroksáron a Grassalkovich út.
Mint az grafikánkon látható, júniusban huszonhat helyen fognak hozzá a rekonstrukcióhoz, s e hónapban kezdődik meg a 2-es metró és a szentendrei HÉV felújítása is. A forgalmi változásokról, a pótlóbuszok indításáról a főváros ígérete szerint előre tájékoztatják majd az utasokat, ám az értelemszerű forgalomnövekedéssel az autóval közlekedőknek is számolniuk kell.
A júliusban kezdődő felújítások valószínűleg a már említett belvárosi Bajcsy-Zsilinszky úton, a XIII. kerületi Csanády utcában és a Dagály utcában, a XV. kerületi Közvágóhíd utcában, a XXII. kerületi Mária Terézia utcában, az Árpád fejedelem útja III. kerületi szakaszán, a józsefvárosi Mária utcában, a ferencvárosi Dési Huber utcában, a XVII. kerületi Szabadság utcában, a pesterzsébeti Lázár utcában és a csepeli Szentmiklósi úton okoznak fennakadást. Augusztusban indul a „szőnyegezés” az óbudai Szentendrei út, a soroksári Grassalkovich út, az Üllői út (a XIX. és a XVIII. kerületben), az I. kerületi Hegyalja út, a VIII. kerületi Baross utca, a zuglói Nagy Lajos király útja és a XXII. kerületi Leányka utca, szeptemberben pedig a XI. kerületi Budafoki út és a Kőérberki út, valamint a XII. kerületi Városmajor utca kijelölt szakaszán.



Kampány a minőség rovására? Demszky Gábor szerint a nagyszabású akciót azért tudják elindítani, mert az állami költségvetés idén először minden útfelújításra fordított forinthoz egyet hozzátesz. A főpolgármester elismeri, a fővárosi utak rossz állapotban vannak, de ennek egyik fő okát a budapesti gépkocsik számának megnégyszereződésében, az átmenő forgalom jelentős növekedésében látja. Szálka Miklós, a fővárosi városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke szerint nagy baj, hogy az elmúlt tizenöt évben elhanyagolták az utakat, a fővárosi hálózat fenntartására évente 13-15 milliárd forintot kellene fordítani. Az ellenzéki képviselő attól tart, hogy a kampányfelújításoknak a minőség látja kárát. – Átgondolatlan az útszakaszok kijelölése is. A bizottság hatályos döntése szerint Budapesten egy átfogó, úgynevezett lehajlásvizsgálatot kellene végeztetni. Így a felújításoknál kiszűrhetnénk az esetlegességet – mondta Szálka Miklós.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.