Nincs olyan nap, amikor ne érkezne hír a BKV működésképtelenségéről: tavaly a kigyulladt buszok, a lángoló fogaskerekű, a leálló nagykörúti villamosok jelezték a társaság vezetésének alkalmatlanságát, most pedig a kollektív szerződés megszegése okoz sztrájkhelyzetet – közölte Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője. Egy birtokába került felhívás szerint a járművezetők tegnapra demonstrációt szerveztek, mert a BKV Rt. nem biztosítja számukra a szakszervezetekkel kötött szerződésben vállalt pihenőidőt, a cég vezetői pedig megfélemlítik a dolgozókat. Kupper úgy tudja, hogy egymilliárd forint kellene a dolgozók követeléseinek teljesítéséhez, ám a tulajdonos főváros nem ad pénzt.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes kijelentette: a demokráciában példátlan, hogy egy párt beleavatkozzon a munkaadók és a munkavállalók érdekegyeztetésébe. – A Fidesznek nincs erkölcsi alapja bírálni: az előző ciklusban leállították a metróépítést, az idén pedig a főváros és az állam együttesen 39 milliárd forinttal támogatja a tömegközlekedést, s a következő három-négy évben összesen négyszázmilliárdos fejlesztés várható – érvelt. Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója cáfolta, hogy sztrájkhelyzet lenne a cégnél, és Kupper András kijelentéseire nem kívánt reagálni. Szalainé Szilágyi Eleonóra, az rt. humánügyi igazgatója szerint a pihenőidő biztosításáról sikerrel folynak az érdekegyeztető tárgyalások, s tegnap már a megállapodás szövegét fogalmazta.
Szabálytalan közbeszerzés. Tizenkétmillió forintos bírságot szabott ki a napokban a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) a BKV Rt.-re, mivel a társaság több ponton megsértette a közbeszerzési törvényt a motorolajok, illetve hajtómű- és hidraulikaolajok beszerzésére kiírt tenderen. A közlekedési vállalatot a BP Magyarország Kereskedelmi Kft. jogorvoslati kérelme alapján marasztalták el. Aba Botond szerint felháborító döntést hozott a KD, amely ellen felülvizsgálati kérelmet nyújtanak be a Fővárosi Bíróságon.
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten