ADSL: gyorsabb szolgáltatóváltás

A Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője Hivatalának a kezdeményezésére létrejött a T-Com Rt. és a szolgáltatási területén működő internetszolgáltatók között egy olyan megállapodás, amely lehetővé teszi, hogy az ADSL-internetre előfizetők a szolgáltatás hosszadalmas szüneteltetése nélkül tudjanak céget váltani.

2005. 08. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még tavaly év végén az egyik nagy akció során derült ki, hogy hiába céloz meg egy szolgáltató új ügyfélkört kedvezményes széles sávú internetezési lehetőséggel, a felhasználóknak komoly problémát jelent egyik cégtől átmenni a másikhoz. Az ADSL-előfizetők internetszolgáltató-váltása jelenleg ugyanis harminc, de inkább hatvan napot vesz igénybe. Ennélfogva ha az ügyfél egy másik internetes céggel szeretne szerződést kötni, legalább ennyi ideig technikai és adminisztrációs okokból nélkülöznie kell az ADSL használatát. A jelenlegi gyakorlat szerint váltás esetén az ügyfél bejelenti szolgáltatójának szándékát – az internetszolgáltatók nagykereskedelmi kapcsolatot tartanak fenn a T-Commal –, az ADSL-modem leszerelését harminc napon belül vállalják a cégek. A törvény szerint a régi szolgáltató a felhasználó bejelentését követően nyolc napig biztosítja az internetkapcsolatot, s ezt az ügyfélnek ki kell fizetnie. A modem leszerelését követően tudja csak megrendelni az ügyfél az új internetszolgáltatótól az ADSL-t, viszont újabb harminc napot vehet igénybe a felszerelés.
Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője közölte: azért kezdeményezett tárgyalásokat a szolgáltatókkal, mert túlzónak és indokolatlannak tartotta ezt a piaci helyzetet. A T-Com területén a szerződéssel lehetővé válik az ügyfelek számára olyan módon szolgáltatót váltani, hogy a folyamat közben nem kell lemondaniuk a széles sávú internet eléréséről. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy szolgáltatóváltás közben a nagykereskedelmi cég – jelen esetben a T-Com – által biztosított ADSL-modemet nem szerelik le. Ám ha az ügyfél lemondja az előfizetést, de nem vált szolgáltatót, a technikai eljárás az eddigi gyakorlat szerint működik. Így az ügyfélnek közölnie kell, hogy új internetes cégnél kíván-e előfizetni. A gyors váltás feltétele, hogy a korábbi, illetve az addigi szolgáltató nyilatkozzon: az ügyfélnek nincs számlatartozása.
Juhász Károly elmondta: a T-Com mellett a többi hazai nagykereskedelmi szolgáltatóval is tárgyalásban áll. A hivatal szándékai szerint hamarosan sor kerülhet olyan megállapodásra, ahol a cégek vállalják: az új eljárás lehetősége megjelenik az általános szerződési feltételekben, ezzel jogilag garantálják a fogyasztóknak a rugalmas szolgáltatóváltás lehetőségét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.