Oxiológus, azaz sürgősségi orvostanszakorvos-szakvizsga; rendszeresen használt, saját nagymotor; megkülönböztető jelzés használatához szükséges jogosítvány – ezeknek a feltételeknek kell megfelelnie annak, aki mentőmotoron szeretne dolgozni.
A Yamaha nagymotor – amelyet a márkakereskedőtől kapott kölcsön az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) – 1300 köbcentis, 145 lóerős és rendkívül gyors: 10 másodperc alatt képes elérni az óránként 200 kilométeres sebességet.
Számos országban működik motoros mentés – nyilatkozta Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője. Elmondta: nem véletlen, hogy speciális feltételeknek kell megfelelnie annak, aki ezen a járművön szeretne szolgálatot teljesíteni. Rendszeres motoros gyakorlatra azért van szükség, mert a motorkerékpár nem tartozik a legbiztonságosabb járművek közé, főleg akkor nem, ha megkülönböztető jelzéssel halad. A sürgősségi orvostanszakorvos-szakvizsga, azaz a speciális képzettség pedig azért elengedhetetlen, mert könnyen elképzelhető, hogy ő ér majd elsőként egy tömeges baleset helyszínére, vagy egyedül kell megkezdenie a beteg újraélesztését.
Egyelőre szeptember végéig mentenek motorral Balatonlellén és környékén, aztán összegzik a tapasztalatokat, hogy valóban jól használható-e a nyári időszakban a zsúfolt Balatoni utakon, illetve autópályákon. Ha eredményesnek ítélik a tevékenységét, akkor tárgyalásokat kezdeményeznek arról, hogy miként lehetne a munkát tovább folytatni, akár több járművel is – fűzte hozzá Győrfi Pál.
Négy orvos teljesít szolgálatot a mentőmotoron, amely péntektől vasárnapig reggel 8-tól este 8-ig üzemel. Egyikük a Magyar Orvosi Kamara elnöke, Éger István, s az OMSZ főigazgatója, Takács Zoltán is fontolgatja, hogy beáll a csapatba. Ha valaki úgy gondolja, hogy megfelel a feltételeknek, még jelentkezhet az OMSZ-nél. Kiemelt díjazás azonban nem jár a munkáért.
Az egész internet a rettegő Magyar Péter "sajtótájékoztatóján" nevet - itt vannak a legjobb mémek!