Az indítványt készítő Kolláth György alkotmányjogász ügyvédi titokra hivatkozva csak annyit árult el lapunknak, hogy az Alkotmánybíróság még nem jelzett viszsza, de feltehetőleg fél éven belül határozat is születhet az ügyben.
A hulladékgazdálkodási törvény szerint az önkormányzatoknak kell kiírnia pályázatot a hulladékszállításra, majd rendeletben szabályozzák, hogy a lakosság, illetve az ingatlantulajdonosok melyik társaság szolgáltatását kötelesek igénybe venni. Az említett társaság, információink szerint azt kifogásolhatja, hogy a jogszabály tavalyi módosítása alapján akkor nem kell pályázatot kiírni, ha az önkormányzat a szolgáltatást a saját maga által létrehozott, százszázalékos tulajdonában álló cégre bízza, amely bevételeinek legalább kilencven százaléka az önkormányzattól származik.
Különös helyzetben van a főváros, ahol még a kerületek sem választhatnak saját szolgáltatót, ha nincsenek megelégedve a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Rt. tevékenységével. Budapesten ugyanis az önkormányzati törvény a főpolgármesterre ruházza át a döntést a hulladékgazdálkodási kérdésekben, és Demszky Gábor a hulladékszállításra és -kezelésre kiírt pályázaton nyertes FKF Rt.-vel kötött szerződést a Fővárosi Közgyűlésben elfogadott rendelet alapján. A fővárosi kerületek ingatlantulajdonosai így kötelesek igénybe venni az FKF Rt. szolgáltatását.
A Köztisztasági Egyesülés igazgatója, Nagy György szerint nem jó, hogy egyes jogosítványok, például a szemétdíjak meghatározása az önkormányzatok kezébe került, mert így politikai kérdéssé vált, és nehezítheti egy működő rendszer kiépítését – véli a szakértő.
Azonosítás, őszinte pillanatok és traumafeldolgozás – segítség az Elfeledett Gyermekeknek
