Beismerték tettüket

Elismerték felelősségüket a minden idők legnagyobb pénzszállító rablásának első- és másodrendű vádlottjai, akiket tegnap hallgattak ki a Pest Megyei Bíróságon. A csaknem félmilliárd forintot zsákmányoló társaság két tagja egymásra hárította a felelősséget. Egyikük felfüggesztett börtönbüntetése idején dolgozott a Group4 Falck értékszállító cégnél.

2005. 12. 02. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindkét vádlott elismerte bűnösségét, de nem tett vallomást tegnap a Pest Megyei Bíróságon, ahol az eddigi legnagyobb pénzszállítórablás első, érdemi tárgyalását tartották. A bíróság előtt egyelőre tíz vádlott felel tettéért, a nemrég elfogott N. T. Attila ügyét jelenleg a rendőrség vizsgálja. A rablást öten követték el, társaik a segítőik, illetve bújtatóik voltak. A tegnapi tárgyaláson az első- és a másodrendű vádlott nyomozati vallomását olvasták föl.
A vádirat szerint V. János 2001-től a Group4 Falck biztonsági cég garázsmestereként dolgozott, jól ismerte az értékszállító autók mozgását és személyzetét. (A férfit 1999-ben jogerősen, minősített lopás miatt három évre felfüggesztett börtönre ítélték.) N. T. Attila, valamint az elsőrendű vádlott, K. Károly, a tizedrendű vádlott P. Tibor, illetve a harmadrendű vádlott, K. Zoltán elhatározták, hogy a tervbe és a kivitelezésbe V. Jánost is bevonva kirabolják a Group4 pénzszállító autóját, amikor az az aszódi OTP-fiókba nagyobb összeget visz. Az akcióhoz egy lopott BMW-t, több símaszkot, egy gépfegyvert és két pisztolyt szereztek. A másodrendű vádlott a rablás előtt pár nappal azt ajánlotta, hogy mindenképpen hétfőn támadjanak, ugyanis akkor olyan kocsi visz pénzt Aszódra, amelynek a jobb külső ajtaja rossz. Ráadásul az értékeket majd rutinos biztonsági emberek kísérik, akik általában nem ragaszkodnak a szabályokhoz, így a pénzt nem zárják be a trezorba, hanem az autó belsejében, kosarakban helyezik el. Ez így is történt, s két éve május 12-én – megszervezve a menekülési útvonalakat – lecsaptak a páncélautóra, amelyből rekordösszeget, 461 millió forintot zsákmányoltak. Az aszódi OTP-nél több lövés is eldördült, de senki nem sérült meg. A rablás után az ott használt BMW-t felgyújtották, majd a pénzt elosztották.
K. Károly nyomozati vallomása szerint V. János és P. Tibor ötlete volt a bűncselekmény, neki a sofőr szerepe jutott. Olyannyira kikészült a támadáskor, hogy ijedtében otthagyta a mobiltelefonját a helyszínen. A zsákmányból 60 millió forintot kapott, amely egy részét a bujkálásra fordította, a többit családtagjaitól foglalták le a rendőrök. Mint mondta, megbánta tettét.
A másodrendű vádlott, V. János nyomozati vallomásában azt állította: egy általa korábban ismeretlen Karcsi nevezetű férfi azzal kereste meg, hogy adjon információkat a páncélautók mozgásáról. Eleinte nem állt kötélnek, később viszont belement, de csak sofőrködést vállalt. Szerinte mindent mást Karcsi szervezett. A rabolt pénzből neki 22 millió forint jutott, amelyből csak kétmilliót költött el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.