Közép-Európa legnagyobb, ösz-szességében mintegy 180 milliárd forintos környezetvédelmi beruházásának tervezési, kivitelezési és üzemeltetési munkáit 249 millió euróért végezheti el a nyertes társaság. A többfordulós tender végén, a második ütemben, már csak egy konzorcium volt versenyben, amelyet a Degrémont S. A., az OTV France, a Hídépítő Rt., valamint az Alterra Kft. alkot. Egy másik, spanyol cégcsoport visszalépett az előminősítéses szakasz után.
Deák András, a városháza közbeszerzési bizottságának elnöke lapunknak azt mondta: minderre azért került sor, mert a spanyolok megkérték a fővárost, hogy a két pályázati forduló közötti túl szoros határidőt tolja ki, a másodikra ugyanis nem lehet elkészíteni a részletes terveket. A főváros ezt nem tette meg. A fideszes politikus megjegyezte: a határidőket úgy kezelte a fővárosi önkormányzat, mint egy néhány millió forint értékű tender esetében. Atkári János volt SZDSZ-es főpolgármester-helyettes korábban bírálta a beruházás előkészítését, késedelemről és kétes tranzakciókról beszélt. Most elmondta: érthetetlen, hogy egy pályázó maradt versenyben egy ilyen nagyberuházáson, azonban a megismert feltételek elfogadhatók.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint a vizsgálatok mindent szabályszerűnek találtak, és a nyertes ajánlat minden előírásnak megfelel.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál