Mivel az amerikai űrrepülőgépek még hónapokig a Földön maradnak, az oroszok – minden szívbaj nélkül kihasználva a helyzetet – már tavaly szerették volna „fokozottabb tehermegosztásra” késztetni a NASA-t. Bejelentették, hogy 2006-tól már nem áll szándékukban ingyen fuvarozni amerikai kollégáikat a Nemzetközi Űrállomásra (ISS). A NASA hajlott is az üzlet megkötésére, de a politika közbeszólt. Washington tiltólag emelte fel mutatóujját, mert Moszkva nukleáris és rakétatechnológiákat szállított Iránnak. Egy 2000-es törvény szerint egyetlen amerikai cég sem vásárolhatott orosz „űr-know-how-t” a kifogásolt orosz export időtartama alatt. A krónikus pénzszűke azonban Moszkvát engedményekre késztette, amihez nagyban hozzájárult az iráni elnök Izrael címére intézett fenyegetése is.
A NASA szóvivője, Melissa Mathews január 5-i sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy az eddigi kétoldalú megállapodást a jövőben üzleti alapokra helyezik. A NASA 43,8 millió dollárt fizet ki ebben az évben azért, hogy az október óta fent tartózkodó William McArthurt visszahozzák a Földre, majd az ISS új, 13. személyzetének amerikai tagját, Jeffrey Williamst felvigyék a helyére. A szóvivő „szerény összegnek” nevezte azt a pluszt, amelyet a Progressz teherűrhajókra és az amerikai űrhajósok felkészítésére (14. személyzet) fordíthatnak az oroszok az új szerződés részeként. Az őszi indulás terve még változhat, hiszen akkorra már újra szolgálatba állhatnak az amerikai űrrepülőgépek, amelyeknek még összesen tizennyolc küldetést kellene teljesíteniük az ISS befejezéséhez a hátralévő öt év alatt.
Az orosz űrhivatallal megkötött egyezmény lehetővé teszi, hogy a NASA rendelkezésére (is) álljon a Szojuz űrhajók egy-egy ülése 2011-ig, repülésenként körülbelül 22 millió dollárért.

Egy milliárdos fegyverkereskedő, egy volt vezérkari főnök és az ukrán kémbotrány