Egy egyedülálló férfi több mint nyolc éve egy kis szállodában él, senki nem tud róla semmit, a hely alkalmazottai sem, hiába tesznek meg mindent, hogy valamit is felfedjenek a rejtélyes férfi életéből. A film rendezőjének bevallása szerint évekkel ezelőtt Sao Paolóban járt, egy hotelben töltötte napjait, ahol mindennap ugyanabban az időben megjelent egy férfi, feltehetőleg üzletember, magányába burkolózva töltötte óráit, a tévét bámulva, sörét kortyolgatva. Ki lehet ez a férfi, mire várhat, mire gondolhat? – merült fel a rendezőben. Ez a kíváncsiság adta a filmötletet, e jó adag titokzatossághoz hozzászőtt – igaz, csak érintőlegesen – egy kis maffiaszálat, egy kedves arcú pincérlányt, egy barátot a múltból, egy kis heroint, s már el is készült A szerelem következményei.
Mert ahogyan a férfi fel is jegyzi magának: „Soha nem szabad alábecsülni a szerelem következményeit.” A szálloda, ahogyan az ötvenes éveiben járó, sötét zakós, szemüveges Titto de Girolamo (Toni Servillo) élete is steril, minden a helyén van, semmi nem változik. Látszólag. Titto ugyanis kettős életet él, tíz éve a maffia pénzét mossa, magányba zárkózva, kiszolgáltatva. Hetente egyszer, szerda délelőtt tíz órakor heroinnal lövi be magát. Nyolc éve alig beszél valakivel, családja valahol messze van. Ebből a világból a pincérlány, Sophia (Olivia Magnani) zökkenti ki, igaz, külsőleg a férfin szinte semmi nem látszik ebből. Amikor a bárban a pulthoz ül, hogy közelebb kerüljön a lányhoz, ennyit mond: „Feltehetőleg ez volt életem legveszedelmesebb tette.” Egy napon azonban a heti pénznek nyoma vész, s elkerülhetetlen a maffiafőnökkel való találkozás, az elszámolás. S a szerelemnek is vannak következményei.
A maffia szorításában élő férfi saját világába menekül, ahová nehéz bepillantani, nehéz bejutni, talán lehetetlen is. Életét elrabolták, megkaparintották, s talán azért, hogy senki más ne kerüljön miatta veszélybe, senkit nem enged magához. Egy hibájáért érzelmeivel kell fizetnie. Amikor azonban egy pillanatra megreped a szívét borító beton, valami beiszkol rajta, amit azonban örökre magába kell zárnia titka miatt. Ami pedig mindenkinek van, a pincérnőnek, a szintén a hotelben élő idősebb, egykori szállodatulajdonos-párnak, a jelenlegi szállodavezetőnek, Titto testvérének… Pedig a titok nem titok, ha már egyvalaki tud róla. Különös atmoszférájú film Paolo Sorrentino második rendezése, egy belső világ thrillere a maffia és a szerelem kettős szorításában.
(A szerelem következményei – színes, feliratos olasz film, 100 perc. Rendezte: Paolo Sorrentino. Forgalmazza a Budapest Film.)
Illegális migráció: Sötét összefüggések rajzolódnak ki a legújabb adatokból















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!