Láncba szerveződő kis boltok

2006. 04. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmi forgalma az ezredforduló óta – 1,445 milliárdról 2,234 milliárdra – több mint felével nőtt, a független kis boltoké jelentősen visszaesett hazánkban – áll a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb tanulmányában.
A kis boltokért aggódók – vagyis azok, akik nem szeretnének minden kisbevásárlás kedvéért kocsiba ülni – azonban még reménykedhetnek, mert amennyivel csökkent a független sarki fűszeresek forgalma, annyival nőtt a magyar tulajdonú kis boltláncoké. Míg 2000-ben 28 százalékot képviseltek a függetlenek és hetet a csatlakozók, addig 2005-ben 15-16 százalék volt ez az arány. Vagyis az történt, hogy a boltok jórészt maradtak azok, amik voltak, csak a cégért festették át – fejtegette Kozák Ákos, a GfK igazgatója a tanulmány ismertetésekor. A láncok vonzereje az olcsóbb beszerzési árakban rejlik, hiszen a több száz üzletet képviselő cég jobb árakat tud elérni a beszállítókkal szemben, mint egy önálló kis bolt.
A hipermarketek rendületlenül terjeszkednek, az ezredforduló óta közel tízszázalékosra növelték piacrészüket. A szupermarketek őrzik 14-15 százalékos részesedésüket. A diszkontok – ebbe a mezőnybe érkezett tavaly a Lidl, és készül az Aldi – 15-ről 17 százalékra növelték forgalmukat. Emelkedett a drogériák forgalma is, pedig ebben még nem is szerepelhet a Schlecker, a német drogérialánc, amely a múlt hónapban nyitott boltokat a fővárosban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.