Kiélezett felvásárlási küzdelem folyik a Budapest Airportot birtokló brit cégért. A Ferihegyi repülőteret is üzemeltető BAA megszerzéséért most már a két kanadai nyugdíjalap-kezelőt, az amerikai AIG biztosítási csoport és a legnagyobb ausztrál befektetési bankot, a Commonwealth Bank of Australia Ltd.-t is maga mögött tudó Goldman Sachs befektetési ház, illetve a spanyol Ferrovial infrastrukturális és szolgáltató csoport licitál egymásra. Utóbbi legutóbb részvényenként kilenc fontot, vagyis összesen 9,732 milliárd font értékű készpénzes átvételi ajánlatot tett a BAA-nak, s ezt kellene most megfejelnie a Goldman Sachs konzorciumának. Hétfőn a londoni üzleti negyed, vagyis a City félhivatalos hírlapja, a City A. M. tényként jelentette, hogy a Goldman Sachs tízmilliárd fontos ajánlatot készít elő.
Hogy valóban így lesz-e, azt egyelőre nem tudni, az viszont tény, hogy a pletykák óriási emelkedésnek indították a BAA részvényeit. A társaság papírjai a londoni tőzsde tegnapi nyitása után 0,7 százalékkal, 9,11 fontra ugrottak a pénteki 9,05 fontos záróárról. Az áremelkedésben szerepet játszhatott az is, hogy a múlt hét végén a piacon váratlanul megjelent a Ferrovial pénzügyi tanácsadója, a Citigroup, amely kereskedők szerint 9,00 fontos áron, 150 millió BAA-részvényre adott rendelést a spanyol cég nevében. Ekkora részvényhányaddal a Ferrovial 14 százalékos BAA-érdekeltséghez s ezzel vétójogot adó kisebbségi részhez jutott volna. Tőzsdei vélekedések szerint a Ferrovial ezzel is elsősorban a lehetséges legnagyobb rivális, a Goldman Sachs befektetési csoport átvételi kísérletét akarta megnehezíteni, de a Financial Times úgy tudja, vételi ajánlatára csak 30 millió részvényt ajánlottak fel.
A katonák Ukrajnába küldését készíti elő a NATO + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!