Soha nem látott mélységbe zuhant a forintárfolyam, ami gyorsan átírta az új személygépkocsik árait. A listaárakat az importőrök határozzák meg az átváltási kurzus figyelembevételével. Mivel az új autók piacán erős a verseny, a kereskedéseknek nem érdekük az árak gyors változtatgatása, különösen nem az emelése. A legtöbb importőrre igaz, hogy az árfolyam változásait bizonyos határig – akár erősödik, akár gyengül a nemzeti valuta – úgymond lenyelik.
A Renault ennek ellenére július 1-jétől új árlistát bocsát ki. Az áremelés mértéke a Megane esetében 130 000 forint, a valamivel olcsóbb új Clio 20 000 forinttal lesz drágább. A hazai személyautó-piac egyik importőre, az öt márkát forgalmazó Porsche Hungaria viszont nem bízza a véletlenre az árfolyamveszteség kivédését. A Porsche Buda értékesítője kérdésünkre elmondta: a cég folyamatosan a napi árfolyamhoz igazítja a forintárakat. A mindenkori árcédula csak azokra a gépkocsikra igaz, amelyek épp raktáron vannak. Az újonnan rendelt gépkocsik esetében a végleges árat akkor rögzítik, amikor a négykerekű átlépi a magyar határt: árát az akkor érvényes kurzus szerint számítják ki.
Az egyik Toyota-kereskedésben úgy tudják, a cég elméletben az árfolyamhoz igazítja árait, ám a gyakorlatban ez nemigen érvényesül. Az Opel egyik kereskedésében megtudtuk, hogy az esztendő során egyszer határozzák meg az árakat, és attól nem térnek el, csak rendkívül indokolt esetben. Új árlista kiadására csak az év végén lehet számítani. A Honda félévenként vizsgálja felül a listaárait, ez most szeptemberben aktuális – tudtuk meg egy értékesítőtől. Az új árakban érvényesítik majd a forint árfolyamának most tapasztalt – a kereskedő fogalmazása szerint – összeomlását. A Suzuki leendő vásárlóit fenyegeti legkevésbé a forintgyengülés hatása. A „mi autónk” modellpalettáján többnyire hazai gyártású gépkocsik sorakoznak.

Magyar Péternek Lázár János adta meg a kegyelemdöfést