Veszteséget termel az Amway Hungary

2006. 06. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha már tizenöt éves fennállását ünnepli, az Amway Hungary Marketing (AHM) Kft. ma sem szabadulhat az induláskor kialakult rossz imázsától. Aki beírja egy sajtóarchívum keresőjébe a cég nevét, jó eséllyel talál szarkasztikus utalásokat a cég ügynökeinek vastag arcbőréről, kudarctűrő képességéről, levakarhatatlanságáról. Akik a rendszerváltás idején nagykorúak voltak, személyes tapasztalatokkal is rendelkezhetnek a csőbe húzás durva módszereiről: a régi barátok váratlan felbukkanásától, forintmilliók ígéretétől a titokzatos körülmények között, lakásokon összehívott „üzleti találkozókig” és végeérhetetlen prezentációkig.
Ma már megtanultuk megbecsülni, ha egy kereskedelmi egység olyan alkalmazottakat is foglalkoztat, aki szóra méltatja a vevőt. A közvetlen értékesítésben működő cégek sem a meggazdagodás, csupán divatos termékek vásárlása és szolid, de kiszámítható mellékkereset ígéretével toborozzák ügyfeleiket és ügynökeiket. A multilevel marketing csupán egy nem túl nagy szelete a kereskedelemnek, amely csak a kozmetikai cikkek terén éri el a teljes forgalom tíz százalékát.
A közvetlen értékesítésben érdekelt cégek közül a legnagyobbak – AMC, Amway, Avon, Cario, GNLD, Lux, Oriflame, Sunrider, Tupperware – bár részleteiben eltérő, mégis hasonló logikán alapuló módszerrel működnek. A vásárlókat a termékforgalmazók személyre szabott tanácsokkal látják el, és a megrendelt árut előre egyeztetett időpontban házhoz szállítják. A multilevel vagy network marketing, azaz a hálózatos értékesítés azt jelenti, hogy a disztribútor nemcsak termékeket ad el, hanem munkatársi csoportot is szervez, és ezért az ő forgalmuk után is részesedik. A közvetlen értékesítésnek azonban váratlan ellenfele támadt: a kiskereskedelemben feltűnt plazadivat, a vásárlás összekötése a szórakozással és a közösségi megjelenéssel visszavetette az Amway Hungary forgalmát – mondta Gárdus Péter, a cég magyarországi igazgatója.
Az AHM 5,2 milliárd forint forgalom mellett 500 milliós veszteséget hozott össze tavaly a megelőző év 11 milliárdos árbevételét követő 110 millió forint nyeresége után. A korábbi években évi 300-400 milliós nyereséget termelő cég magyarországi pályafutása alatt összesen négymilliárd forint nyereségre tett szert mintegy 80 milliárdos nettó árbevétel mellett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.