Nyakig vagyunk

2006. 09. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Most már egészen biztos, hogy nem a kisnyugdíjasok és a hajléktalanok miatt üzemelnek a főváros gyógyfürdői. Mint olvasom, szeptember elsejétől átlagosan tíz százalékkal emelkedett a fürdői szolgáltatások díja. A Gellértben egy egész napos kabinos felnőttjegy ára a korábbi háromezerrel szemben immáron 3100 forint. A Széchenyiben ugyanezért 2600 forintot kérnek (megelőzően 2300 volt a tarifa), a Néplavórnak elkeresztelt Dagályba pedig ezentúl 1900 forint lefizetése ellenében juthatunk be a korábbi ezerötszáz helyett. Azt, hogy ez része-e a Gyurcsány-csomagnak, megmondani nem tudom, az viszont nagyon érdekes, hogy éppen akkor – a fürdőidény végén – emelik meg az árakat, amikor normális esetben kedvezményeket szoktak adni a kedves vendégnek. Valószínűleg ide is begyűrűzött az áremelkedés. Nem nosztalgiázni akarok, de a hatvanas években, az átkosban úgy két forintért járhattam a Sportuszodába, nagyjából ugyanennyiért a Dagályba, az elegáns, hullámmedencés Palatinus strandon nagyjából három forintot kértek. Egész napra persze. Tudom, az inflációt is bele kell kalkulálni az egészbe, de a mindenkori politika, az árcsinálás pofátlanságát is.
Vegyük az egészhez, hogy az embernek először is el kell jutnia a fürdőig (benzin, parkolódíj vagy méregdrága BKV-jegy), jatt a kabinosnak, fogyasztás a büfénél, a gyereknek fagylalt, nyalóka, miegyéb. Az annyi, mint annyi – szép számjegy jön ki a végére. Ha abból indulunk ki, hogy a gyógyfürdőzésnek eredetileg kettős (állítólag államilag támogatott) célja volt – gyógyulni, sportolni –, akkor az ember elkezdi vakarni a fejét.
Esetleg nekiront a Dunának. Azért egyelőre nem kell fizetni…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.