Elbocsátások az üzleti etikai díjas Pannonnál

2006. 12. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Háromszáz munkatárstól vált meg a Pannon GSM mobilcég, amikor üzemeltetésre átadta vállalkozóknak 25 ügyfélszolgálati irodáját. A cég – indoklása szerint – lehetőséget kívánt teremteni az üzleteket irányító munkatársaknak, hogy vállalkozásban üzemeltessék tovább a boltot. Drozdy Győző vezérigazgató-helyettes szerint az átszervezés után nem szűntek meg ügyfélszolgálatok, és az ott dolgozók sorsáról is gondoskodtak. Az új üzemeltetőkkel olyan megállapodást kötöttek, amely garantálta, hogy a dolgozók munkaszerződése változatlanul fennmaradjon.
A valóságban egészen másképp történt az ügyfélszolgálatok kiszervezése – tájékoztatta lapunkat az egyik elbocsátott munkatárs, aki nehezményezte, hogy a Pannon vezetői korábban azt ígérték, az ügyfélszolgálatokat nem engedi ki a kezéből a cég. Az ígéretek be nem tartása pedig nem illik egy Üzleti Etikai Díjat elnyert cég arculatához – vélte informátorunk. A munkatársak elbocsátása sem történt etikusan: közölték velük, ha beleegyeznek a szerződésbontásba, bónuszt kapnak, ha nem, felmondólevelet. A szerződéses partnereket valóban kötelezték a munkatársak átvételére, azonban azt senki nem ellenőrizte, hogy hányan dolgoznak ott egy-két hónappal később. Az sem felel meg a valóságnak, hogy az ügyfélszolgálatok továbbra is teljes számban működnek – mondta informátorunk, aki csak a fővárosban három bezárt üzletről tud, de a vidéki városokban is kevesebb üzemel, mint korábban. Ráadásul a Pannon-kézben maradó ügyfélszolgálatokon is csökkentették a létszámot, és arra szeretnék rábírni az ügyfeleket, hogy számítógépen maguk intézzék problémás ügyeiket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.