Felszámolják a Top-Autót

2006. 12. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai újautó-kereskedelem átrendeződésének egyik jeleként értékelte Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke a hírt, hogy felszámolási eljárás kezdődött a Top-Autó cégcsoportnál. Az egyik legnagyobb hazai Suzuki-kereskedésnek számító, négy budapesti és egy kecskeméti márkakereskedéssel rendelkező cégnél a Napi Gazdaság információja szerint már látható jelei vannak a leállásnak. Az egyik fővárosi szalonban például üresen kong a kiállítóterem, új gépkocsik helyett csak a fal mellett felhalmozott aktákat látni, bár a szerviz még működik. Az MGE elnöke szerint nem valószínű, hogy a kisautók iránti kereslet visszaesése okozta a Top-Autó vesztét, hiszen az eladások jelentősebb mérséklődése csak jövőre érezteti majd hatását az újautó-kereskedelemben. Győző Gábor feltételezése szerint, ha a forgalom nagyságával volt baj, az inkább annak a következménye, hogy a Suzuki SX4-es modellje, amelynek ebben az évben kezdődött meg a gyártása Esztergomban, a nemzetközi sikernek köszönhetően nem állt kellő számban a hazai kereskedések rendelkezésére. A másik, a márkakereskedők életét általánosan megnehezítő kérdés a használt autó beszámítása. Győző Gábor szerint az értékesítők többek közt azzal igyekeznek rábírni a vevőket az üzletkötésre, hogy használt autójukért jó árat ígérnek. A márkakereskedőknél felgyűlt használtautó-készleten azonban csak veszteséggel tudnak túladni, s ez veszélyezteti a rentábilis működést.
Balogh Árpádnak, a Gépjármű-kereskedők Országos Szövetsége alelnökének véleménye szerint nemcsak a Suzuki-, de a Skoda- és Chevrolet-kereskedések is veszélyben vannak. A gyárak arra ösztönözték a kereskedőket, hogy mindenáron növeljék az eladást, miközben azok nem figyeltek eléggé a méretgazdaságosságra. Az a kereskedő, aki túllépett egy optimális nagyságon, s ezért túl sok a vissza nem fizetett hitelállománya, könynyen hasonló helyzetbe kerülhet. Az említett tömegmodelleket forgalmazó márkáknak azzal is meg kell küzdeniük, hogy az importőr túl sok szalon létesítését engedélyezte. A kereslet visszaesésekor ezek a cégek olyan gyilkos konkurenciaharcba kezdenek, aminek csőd, bezárás a vége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.