Ismét feltűntek tegnap a világhálón a banki csalásra alkalmazható elektronikus levelek. Az adathalászok ezúttal a Budapest Bank (BB) ügyfeleiről próbáltak információkat szerezni. Mint Csizmadia István, a VírusBuster Kft. víruselemzője kérdésünkre elmondta, úgy tűnik, hogy a magyar bankok elleni támadások átléptek egy határt, és tartani kell tőle, hogy általánossá válnak. A cég azt ajánlja, hogy minden felhasználó ellenőrizze, hogy ha belép bankja honlapjára, a titkosított https-kezdetű címet használja, vagy az általánosnak számító http-t. Fokozza a biztonságot, ha a bank az egyes tranzakciókhoz sms-aláírást társít, amely nélkül nem lehet átutalásokat kezdeményezni. A bankszámla vagy a bankkártya adataival azonban más módon is vissza lehet élni, ezért a szakember nyomatékosan javasolja, hogy e-mailben érkező adatkérésekre ne reagáljon egyetlen banki ügyfél sem.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete szerint sem elszigetelt akció része a BB elleni levél, hanem az folytatása a Raiffeisen Bank, valamint a Szigetvár és Környéke Takarékszövetkezet ellen a napokban indult támadásnak. A Budapest Bank tegnap közleményben tudatta, hogy ismeretlen személyek a bank nevét felhasználva elektronikus levelet küldtek többeknek az adatok megszerzéséért, ezért a hitelintézet ideiglenesen felfüggesztette az internetbank működését. A BB ezzel párhuzamosan értesítette a hatóságokat az illetéktelen adatszerzési kísérletről. A bank leszögezte: soha nem kéri az ügyfelek személyes adatait, internetbanki azonosítóit, jelszavát és e-pin kódjait elektronikus levélen keresztül. Cs. Tóth Marianna, a hitelintézet kommunikációs vezetője elmondta: a banknál nem tudnak károsult ügyfelekről az „adathalászat” miatt.

Menekül a Tisza, tüntetik el a nyomokat, de már késő