Csökkenhetnek a vállalategyesülések és -felvásárlások (M&A) – állítja a Moody’s nemzetközi hitelminősítő. A Moody’s szerint ugyanakkor 2007-ben minimális várható, vagyis a globális M&A-tevékenység magas szinten stagnálni fog. Az elemzés szerint a felvásárlási célvállalatok eredményéhez mért árszorzók emelkedése és a vállalati profitok egyidejű csökkenése fogja nehezíteni jövőre az M&A-érték jelentősebb növekedését. A felvásárlandó cégek alapszintű eredményéhez mért ártöbbszörös rendkívüli emelkedése – az M&A-tevékenység legfőbb lázmérője – egyebek mellett a brit BAA repülőtér-üzemeltető egy évvel ezelőtti magyarországi bevásárlása idején is kitűnt. Londoni iparági elemzők annak idején világrekordnak minősítették azt az összeget – adósságokkal együtt bruttó 1,362 milliárd fontot –, amelyet a BAA fizetett a Ferihegyet üzemeltető Budapest Airportért, akkori elemzések ugyanis kimutatták, hogy a vételár mintegy a harmincszorosa volt a magyar repülőtér-üzemeltető előző évi, hozzávetőleg 47 millió fontnak megfelelő, kamat- és adófizetés, valamint leírások előtt számolt alapszintű pénzforgalmi többletének (EBITDA). Elemzők szerint a korábbi évek hasonló repülőtér-privatizációiban, amelyekben többségi részesedés került piacra, 15-16-szoros EBITDA-szorzójú vételárakat lehetett elérni.
A Dealogic adatszolgáltató öszszesítése szerint az idei globális vállalati M&A-tranzakciók értéke január óta elérte a 3368 milliárd dollárt, vagyis már túllépte a 2000-ben feljegyzett, 3332 milliárd dolláros eddigi rekordot. Az összes M&A-ügylet 40 százalékát Európában jelentették be; itt az idén eddig 44 olyan ügylet volt, amelynek értéke meghaladta a tízmilliárd dollárt (köztük a Ferrovial–BAA tranzakció), áll a Dealogic előzetes idei felmérésében. A Standard & Poor’s előrejelzésében azt jósolta: a megállíthatatlan, adósságból fedezett M&A-hullám jövőre tovább rontja a vállalati szektor adósminőségét.

Fürdési tilalmat vezettek be egy népszerű balatoni strandon