Lehúzták a redőnyt

A hipermarketek, diszkontok és a hazai élelmiszerláncok egyre kevesebb levegőt hagynak az egyéni, gyakran kényszervállalkozásban vitt független üzleteknek. A jövő év eseménye az Aldi diszkontlánc magyarországi beindulása lesz.

2006. 12. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma még a hagyományos üzletek vannak többségben a magyar piacon, de közben folyamatosan terjeszkednek a diszkontok és a hipermarketek is. Szakértők szerint néhány év múlva állnak be a végleges arányok, amikor a láncok, a diszkontok és a hipermarketek egyaránt 30-30 százalékos részesedést birtokolnak majd a piacon. Ebbe a folyamatba illeszkedik a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb felmérése, amely szerint tovább csökkent a kiskereskedelmi üzlethálózat ez év harmadik negyedévében. A KSH adatai szerint szeptember 30-án 780-nal kevesebb üzlet működött az országban, mint az év közepén. A változás döntően a kisvállalkozásokat érintette, miközben az üzlethálózat koncentrációja tovább nőtt.
Jövőre a diszkontok térhódítása alakíthatja át igazán a kicsik rovására a piacot. Az agresszív üzletpolitikát folytató Lidlnek nyártól versenytársa lesz: az ugyancsak németországi Aldi-hálózat. A cég logisztikai központja – 50 millió eurós beruházással – már épül Biatorbágyon. Az Aldi több év alatt 400 üzletet kíván nyitni Magyarországon. A multik terjeszkedésére válaszul együttműködést javasol a másik két magyar tulajdonú hazai üzletláncnak, a Coopnak és a CBA-nak a Reál Hungária. Mint Kujbus Tibor cégvezető elmondta, jelenleg a hazai hálózatok szorosabb összefogásán dolgoznak. Ennek a célja a nagykereskedelmi beszerzések összehangolása. Kujbus szerint a magyar vállalkozások önmagukban kicsik ahhoz, hogy európai léptékű beszerzéseket valósítsanak meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.