Tegnap az Európai Bizottság közzétette végleges jelentését a lakossági banki üzletágban végbemenő versenyről végzett vizsgálatáról. Neelie Kroes versenypolitikai biztos így nyilatkozott: „A felmérés olyan, széles körben elterjedt versenyakadályokat tárt fel, amelyek az európai cégek és ügyfelek számára szükségtelenül megdrágítják a lakossági banki szolgáltatások költségeit.” A bankkártyák esetében a jelentősen koncentrált piacok jó néhány tagállamban – különösen a kártyák megszerzését illetően – lehetővé teszik, hogy a már piacon lévő bankok korlátozzák az új belépést, és magasabb kártyadíjakat vessenek ki. A lakossági banki termékek piacai általában nemzeti szinten tagolódnak, s olyan tényezők szerint oszlanak meg, mint például a versenyt nehezítő akadályok s a szabályozási, jogi és kulturális eltérések. Egyes, a hitelezők által a hitelkamatok megállapításánál alkalmazott, bizalmas adatokat tartalmazó hitelnyilvántartásokat felhasználhatnak arra, hogy kizárják a lakossági bankügyletek piacaira újonnan belépni kívánókat, a bankok – és a takarékpénztárak, takarékszövetkezetek – közötti együttműködés egyes vonatkozásai csökkenthetik a versenyt, és akadályozhatják a piacra lépést.
A tagállamok többségében széles körben elterjedt az árukapcsolás, amikor a hitelt igénylőt arra kötelezik, hogy további biztosítást kössön vagy folyószámlát nyisson. Ez korlátozhatja az ügyfél választási lehetőségét, és növelheti a bank árbefolyásoló erejét, s a banki szolgáltatásokat illetően az ügyfél mobilitását nehezítő akadályok – főleg a folyószámla megváltoztatásával járó kényelmetlenségek – igen súlyosak. Nem véletlen, hogy a bankok profitrátái alacsonyabbak ott, ahol nagyobb az ügyfelek mobilitása.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség