SZÍNHÁZ
n Molnár Györgyi
Hat nő és hat sors áll a történet középpontjában. Mindenkinek megvan a saját élete. Van, aki vak lóként tör előre, s van, aki múltjának sarában dagaszt. Egy biztos, a szereplők cselekedeteinek okát könnyűszerrel megérthetjük. Amerikában, egy kisvárosi fodrászüzletben játszódik a történet. Shelby Eatenton-Latcherie (Farkasházi Réka) éppen esküvőjére készül. A levegő izzik, és egyszerre minden rózsaszínűvé, mézédessé válik. A boldogság szinte kézzelfogható. A városka fodrásza, Truvy Jones (Ivancsics Ilona), a titkok őrzője készíti fel a lányt a nagy napra. Majd megjön az anyuka (Hűvösvölgyi Ildikó) is, egy új fodrászsegéd (Balázs Andrea), az előző polgármester felesége (Tóth Judit) és az utálatos szomszédnő (Sára Bernadett) a kutyájával. A puncsszínű világ fölé azonban hirtelen sötét felhők gyűlnek. Kiderül, hogy a csupa báj mennyasszony cukorbeteg, és gyermeke sem lehet. Ugrunk pár hónapot, s érkezik a dermesztő hír: Shelby teherbe esett. Az idő fonalát tovább göngyölítjük, a gyermek már meg is született, de az anyukája súlyos beteg, s a zárórészben a központi szereplő már nincs a színpadon. Egy tragédia, aminek felépítése, katarzisa nem valósul meg. Farkasházi Réka játéka monoton, egysíkú, s csak a felszínen, szavakban történik meg a cselekmény. A tragédia végkimenetelét szerepe döntené el, s azt is, hogy a néző milyen érzésekkel távozik a színházból. Szerencsére olyan színésznőkkel játszik együtt, mint Hűvösvölgyi Ildikó, akinek végső monológja kikényszeríti a nézőkből a meghökkenést. Az anyai fájdalom, a kétségbeesés, a felfoghatatlan „miért” minden rezdüléséből kirajzolódik. Tóth Judit és Sára Bernadett alakítása csordultig van keserédes humorral. Sára Bernadett úgy alakul át a szemünk előtt, ahogy becsöppen az életébe a szerelem, mint egy kaméleon.
A darab nem rejt rendezői titkokat, nincsenek megfejtendő szimbólumok, csupán érzések, amik kizárólag az utolsó részben válnak igazivá. Pedig micsoda húrokat pengethetnének meg a színésznők! Hat különböző élet, hat személyiség, s a háttérben vékony fonalak mozgatják őket. Acélfonalak, amelyek oly erősek, hogy csak a halál tudja elszakítani őket.
(Karinthy Színház, Acélmangóliák. Rendezte: Bencze Ilona.)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség