A Malév Zrt. privatizációja újabb lépéseként a szerdán megtartott rendkívüli közgyűlésén döntött az új befektető, az AirBridge Zrt. befolyásszerzése miatt javasolt módosításokról, a légitársaság alaptőkéjének emeléséről, igazgatósági és felügyelőbizottsági tagok lemondásáról, felmentéséről, valamint új tisztségviselők kinevezéséről. A közvélemény kiemelt figyelemmel követte a menedzsment sorsát. Sajtóértesülések szerint már a közgyűlésen sor kerülhetett volna a vezérigazgató menesztésére. A közgyűlésről szóló Malév-közlemény egyik mondata azonban – mely szerint Gönci János a „befektető bizalmát élvezve” marad a helyén – azt a látszatot erősítette, hogy eldőlt, a magyar légitársaság a korábbi vezérigazgatóval működik tovább. Ezt lapunk kérdésére megerősítette a cég szóvivője is. Németh Kriszta felhívta a figyelmet, hogy Gönci János tagja lett a most kinevezett igazgatóságnak is.
Mindennek ellentmond, hogy Leonov Péter, a befektető AirBridge Zrt., illetve immár a Malév igazgatósági tagja lapunk kérdésére nem kívánta kommentálni „a Malév kommunikációs szervezete által készített” közlemény tartalmát. Lapunk más forrásból úgy értesült, hogy Gönci János igazgatósági tagsága formális döntés, amely semmire nem kötelezi a tulajdonost.
Leonov Péter kérdésünkre ismertette, hogy az új tulajdonos a privatizációs szerződésben foglalt pénzügyi zárást követően – várhatóan a hónap végén – ötéves komplex megállapodást készül kötni a dolgozók képviselőivel, amelyben rögzítik a célokat és a feltételeket. Ha – mint az a tervekben szerepel – két év múlva nyereséget termel a cég, akkor abból jutni fog a menedzsmentnek és a dolgozóknak is. Körültekintő tárgyalásokra készülnek a szakszervezetekkel, mert a hosszú távú megállapodás kiszámíthatóvá teszi a jövőt a dolgozók és a tulajdonosok számára is. El szeretnék kerülni – mondta Leonov Péter –, hogy évente kétszer-háromszor bértárgyalásokat kelljen folytatniuk, mert a bizonytalanság a munka rovására megy.
Mint ismert, az AirBridge február 23-án 200 millió forintért vette meg a légitársaság közel százszázalékos részvénycsomagját. Az orosz–magyar tulajdonú cég emellett 50 millió eurós, azaz 12,5 milliárd forintos tőkeemelést hajt végre, és garanciákat vállalt az eddig nagyrészt állami kezességgel fedezett Malév-hitelekre.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között