A tizenkilenc megyei Volán-társaságot előbb hét régiós cégbe vonják össze, aztán ezeket kínálják fel eladásra a befektetőknek – jelentette ki Garamhegyi Ábel, a gazdasági tárca államtitkára. Miként lapunk megírta, Garamhegyi a Megyei Jogú Városok Szövetségének Pécsett tartott hét végi közgyűlésén beszélt a Volán-társaságok privatizációjának terveiről.
Az államtitkár nyilatkozatát nem kívánta kommentálni lapunk kérdésére Oravecz Péter, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. kommunikációs igazgatója. A Volán-társaságokkal kapcsolatban elmondta, privatizációjuk előkészítésére csak kormánydöntés esetén kerülhet sor. Oravecz Péter határozottan kijelentette, hogy a Volán-társaságok magánosításáról, vagy annak előkészítéséről kormánydöntés nem született.
Csak a sajtóból értesült a gazdasági tárca privatizációs terveiről a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója. Pócza Mihály kérdésünkre úgy nyilatkozott, hogy hivatalosan semmilyen információja sincs az esetleges magánosításról. A regionális átszervezéshez igazgatósági és közgyűlési előterjesztés szükséges, ám ilyen nincsen. A vezérigazgatónak arról sincs tudomása, hogy a regionális átszervezés érdekében szakmailag átvilágították volna a vállalatokat, bár azt nem zárta ki, hogy a szakminisztériumban vagy a vagyonkezelőnél készülhettek ilyen előkészítő anyagok.
Miként lapunk korábban megírta, Ordasi György, az Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Uniója tisztségviselője tiltakozott a Volán-társaságok regionális átszervezésével kapcsolatos tervek miatt. Az érdek-képviseleti vezető nem csak azért tartja elfogadhatatlannak az átszervezést, mert a kormány, illetve a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium részéről semmilyen érdekegyeztetési szándékot nem tapasztalt.
Lapunk megkereste a gazdasági tárcát, azonban sem a szóvivő, sem az apparátus nem tudott érdemi felvilágosítást adni arról, milyen előkészítő munka zajlik a hivatalban a Volán-társaságok privatizációjának előkészítése érdekében.
Deák Dániel szerint látványosan Magyar Péter megrendelése a mai Medián-kutatás is