Többszöri menetrend-módosítás után májusra készül el a Ferihegyi repülőtér I-es terminálja melletti vasúti megálló, és csak júliustól lesz elérhető vasúton is a reptér. Igaz, nem a többször beharangozott Ferihegy expresszel, hanem a ceglédi személyvonattal. A reptéri gyorsvasút megvalósítása a többszöri kormányzati ígéretek ellenére sem körvonalazódik.
Már épül, és egy korábbi MÁV-ígéret szerint május 8-ra elkészül a Ferihegy vasúti megálló, amely révén a repülőtér I-es terminálja vonattal is megközelíthetővé válik. A fejlesztést az teszi lehetővé, hogy a Budapest–Vecsés–Szolnok–Békéscsaba–Lökösháza vonal felújítása során az Európai Unió támogatásával átépítik a Ferencváros–Vecsés vonalszakaszt. Az új megállóhelyen két peront és gyalogos-felüljárót építenek. A repülőtéri megálló – közvetlen átjárással – kapcsolatot teremt majd Ferihegy I-es termináljához. A munkálatokhoz kapcsolódóan pályaépítést végeznek a Pestszentlőrinc–Vecsés vasúti szakaszon. A vasúttársaság a pályarekonstrukció kivitelezési munkáira – ezen belül az új megállóhely kialakítására – közbeszerzési tendert írt ki. A nyertes kivitelezővel, a Colas Dunántúl Zrt. vezette konzorciummal a MÁV ZRt. 2006 novemberében kötötte meg a szerződést.
A ferihegyi megállót a Nyugati pályaudvarról Cegléd felé induló, illetve a ceglédi vonalról a Nyugati pályaudvarra közlekedő, menetrend szerinti vonatok érintik majd, a tervek szerint idén júliustól. Az állomáson 30 percenként állnak majd meg a vonatok, a menetidő 22 perc lesz a Nyugati pályaudvar és a repülőtér között.
Az új közlekedési lehetőségre már most is égető szükség lenne, hiszen évről évre folyamatosan nő a repülőtér forgalma. Ferihegyen több mint nyolcmillió utas fordul meg évente, és a forgalom 30 százalékát bonyolítja az egyes terminál. Ferihegy I. évi 2,4 millió utasa szinte kivétel nélkül a diszkont-légitársaságok ügyfelei közül kerül ki, ezért többségüknek nyilván nem mindegy, hogy a több ezer forintos taxi helyett olcsóbban jusson be a városba, illetve ki a repülőtérre. Azt még nem tudni, hogy mennyi lesz a repülőtéri jegy ára. Korábban a vasút úgy tájékoztatott, hogy a tarifa lényegében megegyezik a BKV-jegy árával. Ez sokkal jutányosabb, mint a korábban többször is beharangozott Ferihegy express díjszabása, amelyet 1500 forintosra terveztek, igaz, akkor még arról volt szó, hogy kizárólag a két célpont között járnak majd a Desiro szerelvények.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter tavaly tavaszszal, a parlamenti választások előtti kampányban azt ígérte: 2006 őszén már jár majd az a vonat, amelyik Budapest belvárosát köti öszsze a Ferihegyi repülőtér I-es termináljával. Ezt az ígéretet, mint látható, nem sikerült tartani, a vasúti összeköttetés majdnem egy évet késik. A valódi gyorsvasutat, a Ferihegy expresszt a miniszter két-három ével későbbre ígérte, ám ennek az előkészítéséről semmit sem tudni.
Gulyás Gergely: A háborús veszély nagyobb, mint valaha