Expressz helyett személlyel Ferihegyre

2007. 04. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Többszöri menetrend-módosítás után májusra készül el a Ferihegyi repülőtér I-es terminálja melletti vasúti megálló, és csak júliustól lesz elérhető vasúton is a reptér. Igaz, nem a többször beharangozott Ferihegy expresszel, hanem a ceglédi személyvonattal. A reptéri gyorsvasút megvalósítása a többszöri kormányzati ígéretek ellenére sem körvonalazódik.
Már épül, és egy korábbi MÁV-ígéret szerint május 8-ra elkészül a Ferihegy vasúti megálló, amely révén a repülőtér I-es terminálja vonattal is megközelíthetővé válik. A fejlesztést az teszi lehetővé, hogy a Budapest–Vecsés–Szolnok–Békéscsaba–Lökösháza vonal felújítása során az Európai Unió támogatásával átépítik a Ferencváros–Vecsés vonalszakaszt. Az új megállóhelyen két peront és gyalogos-felüljárót építenek. A repülőtéri megálló – közvetlen átjárással – kapcsolatot teremt majd Ferihegy I-es termináljához. A munkálatokhoz kapcsolódóan pályaépítést végeznek a Pestszentlőrinc–Vecsés vasúti szakaszon. A vasúttársaság a pályarekonstrukció kivitelezési munkáira – ezen belül az új megállóhely kialakítására – közbeszerzési tendert írt ki. A nyertes kivitelezővel, a Colas Dunántúl Zrt. vezette konzorciummal a MÁV ZRt. 2006 novemberében kötötte meg a szerződést.
A ferihegyi megállót a Nyugati pályaudvarról Cegléd felé induló, illetve a ceglédi vonalról a Nyugati pályaudvarra közlekedő, menetrend szerinti vonatok érintik majd, a tervek szerint idén júliustól. Az állomáson 30 percenként állnak majd meg a vonatok, a menetidő 22 perc lesz a Nyugati pályaudvar és a repülőtér között.
Az új közlekedési lehetőségre már most is égető szükség lenne, hiszen évről évre folyamatosan nő a repülőtér forgalma. Ferihegyen több mint nyolcmillió utas fordul meg évente, és a forgalom 30 százalékát bonyolítja az egyes terminál. Ferihegy I. évi 2,4 millió utasa szinte kivétel nélkül a diszkont-légitársaságok ügyfelei közül kerül ki, ezért többségüknek nyilván nem mindegy, hogy a több ezer forintos taxi helyett olcsóbban jusson be a városba, illetve ki a repülőtérre. Azt még nem tudni, hogy mennyi lesz a repülőtéri jegy ára. Korábban a vasút úgy tájékoztatott, hogy a tarifa lényegében megegyezik a BKV-jegy árával. Ez sokkal jutányosabb, mint a korábban többször is beharangozott Ferihegy express díjszabása, amelyet 1500 forintosra terveztek, igaz, akkor még arról volt szó, hogy kizárólag a két célpont között járnak majd a Desiro szerelvények.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter tavaly tavaszszal, a parlamenti választások előtti kampányban azt ígérte: 2006 őszén már jár majd az a vonat, amelyik Budapest belvárosát köti öszsze a Ferihegyi repülőtér I-es termináljával. Ezt az ígéretet, mint látható, nem sikerült tartani, a vasúti összeköttetés majdnem egy évet késik. A valódi gyorsvasutat, a Ferihegy expresszt a miniszter két-három ével későbbre ígérte, ám ennek az előkészítéséről semmit sem tudni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.