Kiállt a teljes MÁV-vezérkar, hogy megmagyarázza, miért tervezi – vagy nem tervezi – a MÁV megszüntetni 65 mellékvonalon a személyszállítást. A leépítés híre az egyik napilap címlapján jelent meg a közelmúltban, és azt a munkaanyagot ismertette, amelyben az állami vasúttársaság öt változatban vázolta a jövő évi menetrendre vonatkozó elképzeléseit. A szakértők szerint a kormány kevesebb pénzt kíván adni 2008-ban a MÁV-nak, amely erre válaszul bemutatta, milyen hatása lesz ennek a közösségi közlekedésre – vagyis a vasút megzsarolta a kormányt.
A MÁV vezetői tegnap háttérbeszélgetésen igyekeztek bebizonyítani, hogy szó sincs erről. Heinczinger István vezérigazgató szerint arra kaptak megbízást, hogy szélsőséges finanszírozási esetek hatását vizsgálják, de majd lassan a normális állapot felé közelítik az elképzeléseket. Kamarás Miklós elnök azt hangoztatta, hogy a MÁV állami támogatása nem változik, és a cég arra tesz komoly erőfeszítéseket, hogy saját erőforrásait mozgósítsa. Ehhez a MÁV jelentős, 400 milliárd forint könyv szerinti értéket képviselő ingatlan vagyona szolgáltat alapot, amelyből 130 milliárdnyit hamarosan piacra is dobhatnak, de szóba jöhet a kötvénykibocsátás is. Közben folyik a cég holdinggá alakítása, a MÁV Cargo már önálló, július 1-jén a személyszállítás MÁV Start néven kiválik.
A nagy kérdés az, hogy mi lesz a vasúti mellékvonalakkal. A vezérigazgató szerint most folyik egy felmérés, amely pontosan megmutatja a valós költségeket. Heinczinger István lapunk kérdésére azt mondta, tíznél valamivel több szárnyvonal megszüntetése várható jövőre.
Deák Dániel szerint látványosan Magyar Péter megrendelése a mai Medián-kutatás is