Van tapasztalatunk a légikikötők fejlesztésében és működtetésében, a ferihegyi a hatodik repülőterünk – jelentette ki Reinhard Kalenda, a Budapest Airport (BA) új vezérigazgatója. Hangsúlyozta, Budapesten hosszú távú kötelezettséget vállaltak, nem áll szándékukban egyhamar továbbadni a magyar repteret. Kijelentette, a privatizációs szerződésekben foglalt valamennyi kötelezettségüknek eleget tesznek, ennek alátámasztásául közölte, hogy 2011-ig 261 millió euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket. A vezérigazgató nem kívánta részletezni, hogy az összeget milyen időbeli ütemezésben költik el, s az egyes fejlesztések mennyibe kerülnek majd. A rövid távú feladataikkal kapcsolatban kijelentette: igyekeznek gyorsan átvilágítani a céget, s megnyugtatni a munkavállalókat. Elismerte, kisebb átszervezésekre sor kerül majd, aminek a célja, hogy a BA az alaptevékenységére összpontosíthasson. Ennek keretében folytatják az egyeztetéseket a minibusz üzletág kiszervezéséről.
A BA fejlesztései érintik a Ferihegy 1 és 2 terminálokat, valamint a légi áruszállítást is. A BA már készített terveket a diszkontterminál, vagyis a Ferihegy 1-es kapacitásának bővítésére. A jelenlegi épület csak az induló utasokat szolgálja ki, az érkező utasokat a terminál szomszédságában felépítendő új csarnok fogadja majd. A 2A és 2B terminálok összeépítése révén egy nagy 2-es terminált alakítanak ki. Ennek részeként épül egy, a 2A és a 2B terminálok tranzitterületeit ösz-szekötő üzletközpont. A repülőtér és Budapest légi áruszállításának kiszolgálása érdekében a BA új, 70 ezer négyzetméteres cargoterminált épít a légikikötő Vecséshez tartozó területén. Ezt a beruházást még ebben az évben megkezdik, s 2009-re be is fejezik.
A BA Ferihegyet önálló „airport cityvé” fejleszti hotel- és konferencialétesítményekkel, parkolókkal, üzleti és kereskedelmi központtal. – Ez munkahelyeket teremt közvetlenül a repülőtéren és környékén, s közvetetten a magyar gazdaságban, és hozzájárul a régió és Magyarország további gazdasági növekedéséhez – jelentette ki Kalenda. Kérdésre a vezérigazgató közölte: versenyképesnek ítéli a BA-nak a légitársaságokkal szemben alkalmazott díjait. Ez azért keltett csalódást, mert a cégek évek óta azt panaszolják, hogy a régió legmagasabb díjai Budapesten találhatók. Reinhard Kalenda azt mondta, hogy díjkedvezményekkel ösztönzik a légitársaságokat új járatok indítására.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban