Kaotikus viszonyok uralkodnak a vasútnál

A MÁV Start Zrt. indulása körüli zavarok azt mutatják, hogy a MÁV-vezérigazgatóság kikerült a gazdasági miniszter irányítása alól, és – mint egy informátorunk fogalmazott – Heinczinger István „elszabadult hajóágyúként” viselkedik. Devecz Miklós Start-vezér távozását a Heinczinger vezérigazgató által képviselt régi gárda kényszerítette ki.

2007. 06. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem a hadi-, hanem a szolgáltatóipar része a vasút – figyelmeztetett egy korábbi nyilatkozatában Devecz Miklós, aki kedden állt fel a MÁV Start Zrt. vezérigazgatói székéből. Devecz lapunk kérdésére nem kívánta kommentálni a sajtóban tegnap megjelent, neki tulajdonított kijelentéseket.
Mint arról már beszámoltunk, a MÁV vezetése a hónap elején döntött a már elővállalatként működő MÁV Start Zrt. igazgatóságának összetételéről. Akkor Mosóczi László lett az igazgatóság elnöke, Devecz Miklós pedig a vezérigazgató. Mint megírtuk, a MÁV Zrt. tegnap bejelentette, hogy a távozó Devecz Miklós helyett Mosóczi László foglalta el a személyszállító vállalat vezetői posztját. Devecz az Index kérdésére megerősítette, azért mondott fel, mert a MÁV-vezetéssel szemben más elképzelései voltak a személyszállítás kiszervezéséről.
Lapunk értesülései szerint a MÁV Start-botrány hátterében – a cégnek egyelőre nem sikerült megszereznie a működési engedélyt a vasúti hatóságtól – nem csupán egy technikai malőr húzódik meg. Az engedély megszerzésében tapasztalható késlekedés valódi oka az – állítja informátorunk –, hogy a MÁV felső vezetésén belül nem dőlt el, hogy végrehajtják-e a vasúti reformot, azaz hozzájárulnak-e a cég átalakításához a transzparens működés érdekében, vagy fenntartják a keresztfinanszírozásoknak azt a rendkívül bonyolult, szövevényes rendszerét, ami ma is lehetetlenné teszi a valódi ellenőrzést, a közpénz útjának követését.
Kóka János gazdasági miniszter 2005 decemberében azzal indokolta Mándoki Zoltán menesztését és Heinczinger István kinevezését a MÁV Zrt. első számú operatív vezetőjévé, hogy elődje nem volt képes dinamizálni a céget, megszüntetni az igazgatási vízfejet s megteremteni az átlátható pénzügyi működést. A MÁV Start-botrány azt mutatja, Heinczinger István éppúgy a MÁV vezérigazgatóságon belül uralkodó szövevényes érdekviszonyok foglya lett, mint leváltott elődje.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.