A MÁV Zrt. a jogszabályi előírásoknak megfelelően járt el, amikor a munkajövedelmeket nem vállalta át a felszámolás alatt lévő leányvállalatától – reagált Befellegzett a MÁV Hídépítőnek címmel megjelent írásunkra a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága.
A kommunikációs igazgatóság szerint minden alapot nélkülöz az a cikkben szereplő állítás, amely a cég bajainak forrását a tulajdonos MÁV Zrt. magatartásában jelöli meg. A társaság menedzsmentjének volt a feladata és felelőssége annak mérlegelése és eldöntése, hogy mely munkák kivitelezésére vállalkozik. A kommunikációs igazgatóság visszautasítja a cikkben idézett „pletykát” is, miszerint a cég bevételeinek egy része a menedzsment és azon keresztül a MÁV vezetésének egyes tagjaihoz vándorolt, mert a MÁV Hídépítő által elvégzett munkák elszámolása ellenőrzött módon történt.
A dolgozók nem csak a felszámoláskor fennálló válság kezelését nehezményezik – mondta az egyik, korábban a cégnél dolgozó középvezető. Az alapvető kérdés az, hogy miként jutott el a MÁV Hídépítő ebbe a helyzetbe. A MÁV érvelésében felbukkan a társaság menedzsmentjének a felelőssége. Csakhogy – mondta informátorunk – a menedzsmentet a tulajdonos, vagyis a MÁV vezérigazgatósága delegálta, miként a felügyelőbizottság tagjait is. Ha a cég rosszul sáfárkodott a rábízott javakkal, miért nem avatkoztak közbe? Különös felelőssége van ebben a MÁV-vezérigazgatóság pálya- és magasépítési főosztályvezetőjének, neki mindvégig tisztában kellett lennie azzal, merre haladnak az ügyek a Hídépítő Kft.-ben, hiszen Vörös József tagja volt a felügyelőbizottságnak is.
Ami a korrupciós jelenségeket illeti, a volt vezető azt mondta, utólag is megtekinthetők az alvállalkozói szerződések, ezek összevethetők a teljesítések igazolásaival. Kiszámítható, hogy egyes alvállalkozók öt-hétszeresét kapták munkadíjban, mint az órabérben a cégnél főállásban foglalkoztatottak. Az is ellenőrizhető utólag, ki írta alá a szerződéseket, s ki igazolta a munka teljesítését. Informátorunk szerint az is tény, bár utólag papírral nem igazolható, hogy szóbeli utasítást kaptak, mely alvállalkozókkal kell együttműködni. Mindez nem történhetett titokban, erről a felügyelőbizottságnak és ezzel együtt a MÁV-vezérigazgatóságnak is tudnia kellett – állította a MÁV Hídépítő Kft. korábbi középvezetője.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban